۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۴۸

قوانین تازه در دوبی برای افزایش استفاده از روبات‌ها و خودکارسازی امور

ایتنا - دوبی بیش از همیشه بر اقتصاد آینده تمرکز کرده است، و دانش روباتیک و خودکارسازی در کانون توجه مسئولان آن قرار گرفته‌اند.
قوانین تازه در دوبی برای افزایش استفاده از روبات‌ها و خودکارسازی امور

رشد دانش روباتیک سبب افزایش تولید و رشد اقتصاد می‌شود. بنابراین بنیاد آیندهٔ دوبی به منظور توسعهٔ اقتصادی، برنامه‌ای را برای استفاده از روبات‌ها و خودکارسازی امور به جریان انداخته است. اقدامی که انتظار می‌رود تا ده سال آینده سبب شود این بخش سهمی ۹ درصدی در تولید ناخالص داخلی امارات داشته باشد.

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، خلفان بلهول، مدیر بنیاد آیندهٔ دوبی دراین‌باره می‌گوید: «متوجه شده‌ایم که تلفیق روباتیک و هوش مصنوعی قطعاً شیوهٔ ساماندهی امور را تغییر خواهد داد. می‌دانیم که روبات‌های پیشرفته در پزشکی و جراحی و همچنین در زمینهٔ فروش و خدمات مشتریان نقش عمده‌ای خواهند داشت. بنابراین می‌توان تصور کرد که روباتها در کارهای روزانه از خرید گرفته تا رفتن به مدرسه و نزد پزشک حضور پررنگی خواهند داشت.»

انتظار می‌رود دوبی در زمینهٔ به‌کارگیری روبات‌ها و خودکارسازی امور در میان ده شهر نخست جهان جا بگیرد. کارشناسان می‌گویند افزایش بهره‌وری سبب رشد چشمگیر اقتصاد می‌شود و همزمان گزارش‌های اخیر اقتصادی حاکی از آن‌اند که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۳ تریلیون یورو به اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد.

استفاده از روبات‌ها هزینهٔ تولید را کاهش می‌دهد، و درنتیجه تنوع کالاها و خدمات، و همچنین مشاغل تازه بیشتر خواهد شد.

 


اسکات لیورمور، مدیر بخش خاورمیانهٔ وبسایت اقتصاد آکسفورد می‌گوید: «اگر این قوانین به جذب سرمایه و استعدادهای خارجی بینجامد می‌توان گفت سیاست موفقیتی بوده. همانطور که روبات‌ها ارزانتر و کارآمدتر می‌شوند، حضورشان در بخش‌های خدماتی نظیر حمل‌ونقل، سفر و گردشگری، و مهمان‌داری و بهداشت بیشتر می‌شود. و تمامی بخش‌ها در دوبی از این طرح‌ استقبال می‌کنند چون استفاده از روبات‌ها هزینه را کاهش می‌دهد.»

طبق این برنامه حدود ۲۰۰ هزار روبات بناست در ده سال آینده برای بخش‌های خدماتی و تدارکاتی به کار گرفته شوند. این قابلیت هم اکنون در برخی پایانه‌های تماماً‌ خودکار به اجرا درآمده، از جمله در شرکت عظیم ترابری دریایی دی‌پی ورلد.

سلطان احمد بن سلیمان، مدیرعامل دی‌پی ورلد می‌گوید: «امروز در پایانه‌های بندر، قفلِ بین کانتینرها را روبات‌ها باز می‌کنند، اما کارهای زیادی نظیر پیشتر به شکل دستی انجام می‌شد و خطرناک بود. حجم زیاد کار باعث شده که به‌منظور بهره‌وری بیشتر این کارها هرچه سریع‌تر انجام شود.»

این مقررات تازه بر پنج محور تمرکز دارند؛ ساخت و تولید، گردشگری و خدمات مشتریان، تدارکات و حمل‌ونقل، و زیست‌بوم و بهداشت. بخش املاک و مستغلات نیز از این مقررات بی‌بهره نخواهد بود.

استفاده از هوش مصنوعی و خودکارسازی در زندگی روزانه رو به افزایش است و چنین اقداماتی فناوری‌های تازه را به خدمت می‌گیرد و استعدادهای بومی را توانمند می‌کند.
کد مطلب: 70524
برچسب ها: ربات رباتیک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام