۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۴
در گفت‌وگو با رادیو سراسری آمریکا:

وزیر امور خارجه ایران: تا زمانی که دستگاه امنیتی ما تشخیص دهد اینترنت را کنترل می‌کنیم!

ایتنا - حسین امیرعبداللهیان: «ما فضای مجازی را بطور آزاد در اختیار مردم قرار داده‌ایم... ما در کشورمان از دموکراسی کامل برخورداریم.»
وزیر امور خارجه ایران: تا زمانی که دستگاه امنیتی ما تشخیص دهد اینترنت را کنترل می‌کنیم!
وزیر امور خارجه ایران گفت: ما فضای مجازی را بطور آزاد در اختیار مردم قرار داده‌ایم و این فضا را حفظ می‌کنیم.

به گزارش ایتنا از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با رادیو سراسری آمریکا(ان پی آر) در پاسخ به پرسشی درباره درگذشت دختر جوان ایرانی مهسا امینی، گفت: در مورد اتفاقی که برای خانم مهسا امینی افتاده است، همه ما متاسف هستیم.
بخش هایی از گفت و گوی امیرعبداللهیان با ان.پی.ار را در ادامه می خوانید:
- این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد از جمله ده‌ها مورد در سال در آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها. از زمان وقوع این اتفاق رئیس جمهور کشورم موضوع را با دقت دنبال و با خانواده خانم امینی صحبت کردند. دستگاه قضایی نیز  با جدیت در حال پیگیری موضوع است.
- بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، اولا اسنادی وجوی دارد که خانم امینی قبلا دچار مشکل مغزی بوده و عمل جراحی انجام داده، ثانیا شاهدان را که به دادگاه احضار کرده‌اند، شهادت داده‌اند که مورد ضرب و شتم از طرف پلیس قرار نگرفته است اما هنوز ما نمی‌توانیم قضاوت کنیم و باید منتظر تحقیقات نهایی دقیق و منتظر نظر دستگاه قضایی باشیم. کشورها چارچوب‌ها، قوانین، مقررات و ارزش‌هایی دارند. ما در کشورمان از دموکراسی کامل برخورداریم. همین وضعیتی که در ایران می‌بینید نشان دهنده وجود دموکراسی در ایران است. بگذارید منتظر نتیجه قوه قضاییه بمانیم.
 

محدودیت دسترسی مردم ایران به اینترنت


- درباره علت محدودیت اینترنت در روزهای اخیر ما برای حفظ امنیت و آرامش عمومی مردم در سراسر کشور وظیفه داریم و هر آنچه که به امنیت کشور کمک کند در چارچوب قانون، پلیس باید انجام دهد. کسی که اخلال کند طبق مقررات با او برخورد می‌شود اما در چارچوب آزادی بیان و تجمعات، افراد در ایران آزادند. ببینید اتفاقی افتاده است، همین اتفاق برای یک فرد سیاهپوست بطور عمد و وحشتناک توسط پلیس آمریکا اتفاق افتاد.
- ما فضای مجازی را بطور آزاد در اختیار مردم قرار داده‌ایم و این فضا را حفظ می‌کنیم. ایالات متحده اگر نگران مردم ایران است، هزاران کودک ایرانی به خاطر تحریم دارو فوت کرده‌اند، آمریکا برای داروی کودکان پروانه‌ای در ایران حاضر نشد همکاری کند. آمریکا در زمان کرونا حاضر نشد یک واکسن به ایران ارسال کند. به جاهای دیگری که به ایران واکسن می‌دادند، فشار آورد که ایران تحریم است و واکسن ندهید.
- تا زمانی که دستگاه امنیتی ما تشخیص دهد به دلیل سوء استفاده بیگانگان، اینترنت باید کنترل شود، حتما این کار را انجام می‌دهیم. اگر آمریکا و غرب نگران وضعیت اینترنت در ایران هستند، نگران تحریم و وضعیت بیماران ایران باشند که آمریکا دارو را تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد به دست آنها برسد.

        در این باره بخوانید:
        - دولت فیلتر کردن اینستاگرام و واتس اپ را تایید کرد



 
کد مطلب: 69891
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار ، امید که دیدگاهتان درست و منطقی باشد و در نهایت درستی کلامتان در عمل به اثبات برسد و در مسیری گام برنداریم که راه‌ بازگشتی نداشته باشیم و هرآنچه‌ خیر است پیش روی همگان قرار گیرد.انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
احسنت
feedback
Iran, Islamic Republic of
تصادفات رانندگی دلایل متعدد دارد ، مشکلات جاده ای ، نقص فنی خودرو ، راننده ناشی ، وقایع این روزگار شاید مشابه یک تصادف باشد ، و باید علت را جستجو کرد ، نادیده گرفتن علل واقعی بدون شک موجب تصادفات بعدی و شاید شدیدتر بشود . امید که مدیران و مسئولان با دید علمی و دقیق رفع مشکل کنند که در غیر اینصورت انباشت مشکل خواهیم داشت.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام