۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰

کانکس چیست؟

به طور کلی خرید کانکس پیش ساخته نو به صرفه تر و بهتر از خرید کانکس های دسته دوم است. کاهش ابعاد کانکس نیز یکی دیگر از عوامل  موجب کاهش قیمت کانکس می باشد.
کانکس چیست؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



در گذشته کانکس جعبه های مستطیلی بوده است که با قاب فولادی جهت حمل کالا در کشتی ها و قطارها مورد استفاده قرار میگرفت. اما امروزه کانکس به عنوان یک اتاقک پیش ساخته جهت کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
سازه کانکس یک سازه سبک و قابل جابجایی می باشد که به شما این امکان را میدهد از جایی به جای دیگر آن را منتقل کنید.
کانکس ها بر حسب نیاز شما در ابعاد و اندازه مشخص با امکانات و تجهیزات مد نظر شما قابل اجرا و ساخت می باشند. از کانکس می توان در حیاط خانه، در باغ یا باغچه بخصوص در فضاهایی که امکان ساخت و ساز بسیار کم می باشد استفاده کرد.
 
کانکس


کانکس در چه مواردی مورد استفاده قرار میگیرد؟
همانطور که گفتیم در گذشته از کانکس جهت حمل کالا استفاده می شده است. طی چندین دهه است که کانکس در ایران ابتدا جهت اسکان موقت بخصوص در مواقع بحران مانند زلزله و سیل مورد استفاده قرار می گرفت، اما به مرور زمان با توجه به ویژگی های خاص این سازه ها، کاربری کانکس در حوزه های مختلف افزایش یافت.
از کاربری های کانکس می توان به کانکس اداری، کانکس کارگاهی، کانکس انباری، کانکس بانک، کانکس سالنی، کانکس مدیریتی، کانکس حمام، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس بانک، کانکس ایستگاه دوچرخه، کانکس نگهبانی، کانکس حراست، کانکس کارگاهی، کانکس مدیریتی، کانکس اورژانس، کانکس دندانپزشکی و ... اشاره کرد.

قیمت کانکس و ویلای پیش ساخته به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت انواع کانکس و ویلای پیش ساخته به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله این عوامل می توان به ابعاد و اندازه کانکس، نوع متریال و مصالح به کار رفته در آن، نوع تجهیزات و حتی کاربری کانکس اشاره کرد. به عنوان مثال یک کانکس مسکونی به دلیل نوع کاربری آن نیاز به سرویس بهداشتی، اتاق خواب، حمام و حتی کمد دیواری دارد در صورتی که یک کانکس دفتر کار یا کانکس اداری با توجه به کاربری کانکس دارای تجهیزات و متریال متفاوتی می باشد.
به منظور اطلاع از قیمت کانکس های اداری، کانکس کارگاهی، کانکس نگهبانی، کانکس مخابراتی، کانکس کارگری، کانکس حمام، کانکس سرویس بهداشتی اربعین، کانکس توالت عمومی، کانکس مدیریتی و سایر کانکس ها می توانید به سایت اسکان سپهر مراجعه کنید. لازم به ذکر است که قیمت برخی از کانکس ها که از 35 متر مربع بیشتر هستند را بر اساس مساحت و ابعاد مشخص می کنند.
به طور تقریبی قیمت هر متر مربع کانکس ویلایی پیش ساخته از 3 میلیون و نیم تا 9 میلیون تومان متغیر است. باید بگوییم که بر خلاف تصور عموم بیشتر شدن مساحت منجر به کاهش قیمت کانکس می شود. کانکس های دارای مساحت کمتر و کوچکتر دارای قیمت هایی بالاتر هستند.
 
کانکس
 
کاهش قیمت کانکس و ویلای پیش ساخته چگونه ممکن است؟
 همان طور که پیش تر نیز ذکر کردیم قیمت انواع مختلف کانکس ها به توجه به عوامل مختلفی متغیر بوده و دارای قیمت ثابتی نیستند.
با انتخاب متریال متفاوت با قیمت های مناسب تر یا حتی چشم پوشی از بعضی امکانات و تجهیزات میتوان قیمت نهایی یک کانکس را کاهش داد که این موارد کاملا به سلیقه مشتری و همچنین مبلغی که برای خرید کانکس در نظر گرفته است بستگی دارد.

با کاهش قیمت متریالی که برای ساخت کانکس مورد استفاده قرار می گیرد قیمت کانکس نیز کاهش پیدا می کند.
لازم به ذکر است که کانکس ها به صورت دسته دوم نیز به فروش می رسند که خرید کانکس دست دوم با توجه به کاهش طول عمر کانکس و احتمال وجود آسیب های احتمالی بر اثر استفاده آن مورد تایید نمی باشد. البته کانکس های دسته دوم دارای قیمت هایی ارزان تر هستند، اما در صورت خرید این نوع کانکس ها باید به سلامت بدنه و طول عمر آن توجه داشته باشید.
به طور کلی خرید کانکس پیش ساخته نو به صرفه تر و بهتر از خرید کانکس های دسته دوم است. کاهش ابعاد کانکس نیز یکی دیگر از عوامل  موجب کاهش قیمت کانکس می باشد.
 
کد مطلب: 69737
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام