۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۱۷

هتل پرنده‌ای که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود و هرگز فرود نمی‌آید! + ویدئو

ایتنا - به لطف انرژی هسته‌ای، سوخت این هتل هرگز تمام نمی‌شود و بدون تماس با زمین چندین سال در آسمان می‌ماند.
هتل پرنده‌ای که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود و هرگز فرود نمی‌آید! + ویدئو

ویدیویی از طرح‌های بلندپروازانه‌ یک «هتل شناور آینده» که پنج هزار مسافر را در خود جای می‌دهد و سال‌ها در آسمان باقی می‌ماند، اینترنت را پر کرده است.

این ویدیوی سی‌جی‌آی از فضاپیمای «اسکای کروز» را انیماتوری به نام هاشم الغیلی در یوتیوب منتشر کرد که جت غول‌پیکری را نشان می‌دهد که گویی جایی بین کشتی کروز بزرگ و یک ایستگاه فضایی بر فراز ابرها شناور است.

طراحان این فضاپیمای تفریحی کروزر توضیح می‌دهند که با انرژی هسته‌ای کار می‌کند و هدایت آن را هوش مصنوعی به عهده دارد و برج دیده‌بانی دیسک‌مانند خود را دارد و مسافران می‌توانند مناظر باورنکردنی آسمان را از فراز ابرها ببینند.   

ادعای طراحان این است که این فضاپیمای شناور تا سال‌ها در هوا می‌ماند و مسافران و تجهیزات از راه جت‌های تجاری برقی یا خصوصی به آن رفت‌و‌آمد می‌کنند و می‌توانند روی این کروزر فرود بیایند.

این ویدیو- با طرح‌های تونی هولمستن و انیمیشن الغیلی- می‌گوید اسکای کروز ردپای کربنی ندارد و ۲۰ موتور برقی «انرژی پاک و هسته‌ای» تولید می‌کند.


 

این طراحان می‌گویند: «به لطف انرژی هسته‌ای، سوخت هتل هرگز تمام نمی‌شود و تا چندین سال بدون اینکه بر زمین بنشیند، در هوا شناور می‌ماند.»

این مکان جایگزین مقصد تفریحی برای تعطیلات بیشتر مشابه یک کشتی تفریحی لوکس است و صدای گوینده‌ای روی ویدیو درباره بارها و رستوران‌های متعدد آن، استخرهای شنا، عرشه‌هایی برای تماشای منظره، سالن‌های سینما و تئاتر و اتاق‌های بازی توضیح می‌دهد- و برای زوج‌هایی که می‌خواهند بالای ابرها به هم بپیوندند هم تالارهای عروسی مهیا شده است.
 
اسکای کروز مفهومی برای هتلی آسمانی با انرژی هسته‌ای است. این پرداخت ویدیویی، فضاپیمایی را نشان می‌دهد که برای پرواز با ۲۰ موتور برقی طراحی شده و بیش از پنج هزار مسافر را در پروازی تقریبا بی‌توقف در خود جای می‌دهد    

در این ویدیو گفته می‌شود که هوش مصنوعی علاوه بر هدایت این فضاپیما هرگونه آشفتگی جوی را پیش‌بینی و فضاپیما را قادر می‌‌کند «به‌سادگی از روی آن بگذرد».

با این حال بسیاری از طرفداران علم و طراحی این ایده را مطرح کرده‌اند و یکی از آن‌ها در یوتیوب نوشته است: «اگر فیزیک و آیرودینامیک نبود، آن‌وقت این کشتی واقعا می‌توانست بلند شود.»

یکی دیگر از علاقه‌مندان به هوانوردی نوشت: «حتی نمی‌توانم حجم تعمیر و نگهداری چیزی به این بزرگی را تصور کنم. برای پرواز چنین چیزی چند خلبان لازم است؟»

مخاطب دیگری جواب داد: «خنده‌دار است! انگار کسی سوار ماشین زمان شده و به سال ۲۰۷۰ رفته و یک ویدیو رتروفیوچریسم (پیش‌بینی آینده در گذشته) براساس دوران ما (برعکس دهه‌های ۱۹۵۰ یا ۱۸۰۰) پیدا کرده است که نشان می‌دهد مردم عصر ما از آینده چه تصوری داشتند.»

یک نفر هم در توییتر نوشت: «اگر تایتانیک را با هیندنبورگ ترکیب کنیم، چه می‌شود؟»

اما برخی از همین مفهوم دفاع کردند. یکی از کاربران یوتیوب افزود: «خلاقیتی که در پس این ایده نهفته، فوق‌العاده است و امیدوارم طراحان روزی به جایی برسند!»

فرد دیگری نوشت: «من به آیندگان حسادت می‌کنم.»

این نخستین طراحی فناورانه برای هواپیمای آینده نیست که امسال در فضای مجازی منتشر می‌شود- در ماه آوریل هم یک شرکت فناوری چینی از برنامه‌هایی برای پروازهای فراصوت با سرعت یک مایل در ثانیه (۱.۶ کیلومتر بر ثانیه) پرده برداشت که مسیرهای طولانی مثل شانگهای به نیویورک را دوساعته می‌پیماید.

شرکت فناوری تیانکسینگ لینگکونگ پکن ویدیو انیمیشنی را منتشر کرد که نشان می‌داد «پروازهای فضایی» پیشنهادی‌ آن- با موشک‌اندازی که یک جت را پیش از آنکه برای پرواز با سرعت حدود هفت هزار کیلومتر در ساعت از آن جدا شود، تا لبه فضا «بالا می‌برد»، ممکن است چه شکلی باشد.

منبع: ایندیپندنت
کد مطلب: 69312
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام