۰
plusresetminus
جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۰

سیستم‌عامل Chrome OS Flex برای احیای کامپیوترها و مک‌های قدیمی عرضه شد

ایتنا - از نظرگاه امنیتی، گوگل مدعیست که Chrome OS Flex یک گزینه قدرتمندتر است چرا که همه نرم‌افزارهای مشکوک قابل اجرا را مسدود می‌کند و بر یک تکنولوژی سندباکسینگ متکی است که باعث می‌شود کاربران نیازی به نصب ابزارهای آنتی‌ویروس هم نداشته باشند.
سیستم‌عامل Chrome OS Flex برای احیای کامپیوترها و مک‌های قدیمی عرضه شد
بلاگ گوگل گزارش داد که کروم او‌اس فلکس، که نسخه ابرمحور سیستم‌عامل کرومبوک گوگل است که برای سخت‌افزارهای قدیمی‌شده PC و Mac طراحی شده است، بالاخره چهار ماه پس از اعلامش از فاز بتا خارج شد و اکنون برای استفاده طیف گسترده‌تر مخاطبان قابل دسترسی شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با اینکه خود چشم‌انداز عرضه Chrome OS Flex به اندازه کافی جذاب است ولی آنچه باعث افزایش جذابیت آن می‌شود این است که به راحتی بر روی یک درایو USB قابل دانلود است و پیش از نصب آن به عنوان یک OS جدید امکان دیدن پیشنمایشی از آن بر روی یک دستگاه قدیمی وجود دارد.
 
گوگل همچنین یک برنامه گواهی دستگاه را ارائه کرده است که دستگاه‌ها را به سه دسته، بر مبنای اینکه قوت عملکردشان، تقسیم کرده است. البته در مورد صدها دستگاه لیست شده در این دیتابیس هم بعضا ملاحظاتی وجود دارد. به عنوان مثال، گوگل توضیح داده است که نصب Chrome OS Flex بر روی برخی از مدل‌های MacBook Air باعث بلااستفاده شدنن وبکم می‌شود. همچنین ممکن است مشکلات سخت‌افزاری در مورد بلوتوث، صفحه لمسی، اسلات‌های SDکارت و غیره پیش بیاید.
 

مراحل نصب سیستم‌عامل کروم بر روی یک کامپیوتر یا مک قدیمی سرراست و ساده هستند؛ تمام آنچه به آن نیاز دارید یک درایو USB است که Chrome OS Flex قابل بوت بر روی آن دانلود می‌شود. کافیست این درایو را در کامپیوتر قدیمیتان قرار دهید و این سیستم عامل را نصب کنید تا سیستم عامل آن تعویض شود.  
البته در طی فرایند نصب گوگل یک راهنمای گام به گام وجود دارد تا از پیشرفت درست کار اطمینان حاصل شود.
 
گوگل مدعیست که دستگاه‌هایی که Chrome OS Flex بر روی آنها اجرا شود «امن هستند، سریع بوت می‌شوند، به مرور زمان کند نمی‌شوند، به صورت خودکار در پس‌زمینه آپدیت می‌شوند». از نظرگاه امنیتی، گوگل مدعیست که Chrome OS Flex یک گزینه قدرتمندتر است چرا که همه نرم‌افزارهای مشکوک قابل اجرا را مسدود می‌کند و بر یک تکنولوژی سندباکسینگ متکی است که باعث می‌شود کاربران نیازی به نصب ابزارهای آنتی‌ویروس هم نداشته باشند. در واقع، کرومبوک‌ها قابلیت‌های بسیاری در اختیار قرار می‌دهند.
 
و البته در کنار همه اینها، چنین سیستم عاملی می‌تواند به کاهش دورریز دستگاه‌های الکترونیکی نیز کمک کرده و در نجات محیط زیست نقشی مثبت داشته باشد.
 
کد مطلب: 69263
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام