۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۲

آشنایی با تجهیزات ویپ و سانترال

برای انتخاب تجهیزات ویپ و سانترال که مناسب و سازگار با مرکز تماس است به اطلاعاتی در مورد دسته بندی و نوع کاربری آن ها نیاز است که در ادامه به بررسی ویژگی ها و قابلیت ها می پردازیم.
آشنایی با تجهیزات ویپ و سانترال
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



اگر شما هم برای توسعه یا طراحی مراکز تماس به دنبال تجهیزات مورد نیاز هستید، این مقاله را از دست ندهید. با توجه به اینکه مراکز تماس به صورت تحت شبکه یا آنالوگ طراحی شدند، تجهیزات آن ها با یکدیگر متفاوت است. در مراکز تماس تحت شبکه از تجهیزات ویپ استفاده می شود. این تجهیزات به دلیل پشتیبانی از فناوری ویپ، کیفیت برقراری ارتباط را افزایش می دهد. برای انتخاب تجهیزات ویپ و سانترال که مناسب و سازگار با مرکز تماس است به اطلاعاتی در مورد دسته بندی و نوع کاربری آن ها نیاز است که در ادامه به بررسی ویژگی ها و قابلیت ها می پردازیم.
 

نقد و بررسی قابلیت ها و ویژگی های تجهیزات ویپ


با توجه به اینکه تجهیزات ویپ انواع گوناگونی دارند و هر کدام قابلیت های منحصر به فرد را ارائه می دهند، لازم است تا قابلیت های انواع تجهیزات ویپ اعم از تلفن تحت شبکه ویپ و گیت وی ویپ را بدانید. در بخش بعدی به بررسی نوع کاربری و مزایای هر کدام می پردازیم.
 

تلفن تحت شبکه ویپ


با پیشرفت تکنولوژی در عرصه ارتباطات ، تلفن های دیجیتال و آنالوگ جای خود را به تلفن های تحت شبکه داده اند. این دستگاه های تلفن می توانند به صورت چندرسانه ای ارتباط میان کاربران را برقرار کنند. لازم است بدانید که تمام اطلاعات صوتی و تصویری بر روی تلفن های تحت شبکه ویپ به صورت دیجیتال ارسال و دریافت می شوند. از جمله ویژگی های اطلاعات دیجیتال، افزایش امنیت ارتباط و کیفیت صدا و تصویر است. پیش از انتخاب و خرید تلفن تحت شبکه ویپ به سازگاری آن ها با سیستم مرکز تماس دقت کنید و در نظر داشته باشید که تلفن ویپ تنها قابلیت اتصال بر روی مراکز تماس تحت شبکه را دارند.
 
 

مزایای تلفن تحت شبکه با تلفن های آنالوگ یا دیجیتال


به دلیل گستردگی ارتباطات در سطح بین الملل، تجهیزات تحت شبکه ویپ از جمله تلفن ها طراحی و تولید شدند. با بهره گیری از شبکه جهانی اینترنت در مراکز تماس ، سهولت در برقراری تماس و همچنین هزینه آن ها کاهش یافته است.
با در اختیار داشتن اینترنت، امکان برقراری ارتباط در بستر IP و بدون واسطه ایجاد می شود. سهولت در برقراری ارتباط با تمام نقاط جهان از جمله دلایل استفاده از این تجهیزات می باشد.
نصب و راه اندازی این محصول بسیار ساده است.
با استفاده از اینترنت امکان برقراری ارتباطات تصویری ایجاد شده است تا کاربران بتوانند از این طریق با دیگر سازمان ها و شعب به صورت امن ارتباط برقرار کنند. همچنین برقراری کنفرانس های تصویری و صوتی از این طریق امکان پذیر است.
 

گیت وی ویپ


برقراری ارتباط از دو طریق ویپ و آنالوگ یا دیجیتال انجام می شود. در مراکز تماس که از هر دو نوع تلفن استفاده می شود به تجهیزاتی مانند گیت وی ویپ نیاز است. در صورتی که در یک سیستم تحت شبکه ویپ از تلفن های آنالوگ یا دیجیتال استفاده شود، برای انتقال اطلاعات مورد نیاز به گیت وی ویپ نیاز است. در واقع نوع کاربری گیت وی ویپ به گونه ای است که به عنوان یک رابط میان دستگاه تلفن های آنالوگ و دیجیتال و سیستم مرکز تماس تحت شبکه قرار می گیرد تا اطلاعات دریافتی آنالوگ را در سطح شبکه منتقل کند.
 

مزایای گیت وی ویپ


امکان تبدیل اطلاعات به اطلاعات صوتی و تصویری در سطح شبکه و همچنین برقراری میان دستگاه های تلفن آنالوگ و دیجیتال با مرکز تلفن های تحت شبکه می باشد. استفاده از این نوع تجهیزات به دلیل پشتیبانی از چندین خطوط آنالوگ به صورت همزمان ، سبب کاهش هزینه و افزایش کاربری سیستم مخابراتی یک سازمان می شود.
 

نقد و بررسی قابلیت ها و ویژگی های تجهیزات سانترال


از دیگر انواع تجهیزاتی که برای سیستم های مخابراتی مراکز تماس در سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، تجهیزات سانترال است. به دلیل انعطاف پذیری بالای مرکز تلفن های سانترال، امکان سازگاری با انواع تجهیزات سانترال فراهم شده است. تجهیزات سانترال با کاربری های متفاوت و جهت ارتقاء مرکز تماس یا Call centre مورد استفاده قرار می گیرد.

 
 

مرکز تلفن سانترال


مرکز تلفن های سانترال از مهمترین تجهیزات به شمار می آیند. با استفاده از این دستگاه امکان مدیریت و سازماندهی مکالمات ایجاد می شود. سانترال ها قابلیت انعطاف پذیری بالا در ارتقاء را پشتیبانی می کنند. با انتخاب تجهیزات سازگار با سانترال می توانید تمام نیاز سیستم مرکز تماس یک سازمان را برطرف کنید.
به طور کلی مرکز تلفن های سانترال به دو دسته کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم می شوند. برای سازمان های بزرگ از مرکز تلفن های پرظرفیت و برای کسب وکارهای کوچک از دسته کم ظرفیت آن استفاده می شود. همانطور که می دانید دستگاه های سانترال قابلیت پشتیبانی از چندین خط شهری و داخلی به صورت همزان را دارند. این امر سبب می شود تا کاربران بتوانند محدودیت و عدم محدودیت برای خطوط را تعیین کنند. سانترال های کم ظرفیت خطوط شهری و داخلی کمتر با قابلیت های محدود تر و سانترال های پرظرفیت خطوط شهری و داخلی بیشتر و قابلیت های بیشتری را پشتیبانی می کنند. انتخاب مناسب میان سانترال پر ظرفیت و سانترال کم ظرفیت به سطح انتظارات یک سازمان بستگی دارد.
 

مزایای مرکز تلفن سانترال


برقراری ارتباط تحت کنترل و سازماندهی مکالمات برای صاحبان کسب و کار دارای اهمیت بالایی می باشد. افزایش کیفیت مکالمات بر روی عملکرد و بازدهی یک سازمان تاثیر گذار است. مرکز تلفن سانترال امکان مدیریت و سازماندهی مکالمات را برای مدیران فراهم می کند.
با استفاده از مرکز تلفن های سانترال امکان محدودیت در تماس، پاسخگویی با تلفن گویا ، دریافت و ارسال پیام فراهم می شود. در واقع مراکز تلفن قابلیت های منحصر به فردی را ارائه می دهد که با استفاده از تجهیزات سانترال سازگار امکان استفاده از قابلیت ها فراهم می شود.
 

تلفن سانترال


دستگاه تلفن سانترال دیگر تجهیزات سانترال به شمار می آید که تنها به سیستم مخابراتی مرکز تماس متصل می شوند. این دستگاه تلفن امکان نصب و پشتیبانی توسط متخصصان فنی را فراهم می کند که تلفن سانترال مدیریتی قابلیت برنامه ریزی دارد که تمام تلفن ها را به این دستگاه متصل می شوند. متخصصان فنی علاوه بر خدمات نصب و راه اندازی خدمات برنامه ریزی را پشتیبانی می کنند.
 

مزایای تلفن سانترال


با استفاده از تلفن های سانترال امکان برقراری ارتباط درون سازمانی به صورت رایگان فراهم می شود. کاربران دستگاه های تلفن سانترال که به سیستم مرکز تماس متصل باشند، از طریق برنامه ریزی های انجام شده می توانند به صورت رایگان با یکدیگر در تماس باشند.
مخاطبان خطوط شهری با استفاده از تلفن های سانترال ، در صورت اشغال خطوط پشت قرار می گیرند که این امر به مدیریت خطوط و افزایش کیفیت پاسخگویی کمک می کند.
منشی تلفن از دیگر قابلیت هایی است که بر روی دستگاه تلفن سانترال پشتیبانی می شود تا مخاطبان را به اپراتور هدف متصل کند. جلوگیری از ترافیک خطوط از جمله تاثیرات منشی تلفن می باشد.
هر کدام از کاربران که بر روی دستگاه تلفن سانترال خود قابلیت انتقال تماس را تعریف کرده باشند می توانند مخاطبان را به اپراتور مربوطه متصل کنند.

کارت سانترال
 
کارت سانترال از جمله تجهیزاتی است که بر روی اسلات سانترال باکس یا کارت های آپشنال نصب می شوند. جایگاه و قابلیت های هر کدام از انوع کارت های سانترال با یکدیگر متفاوت است. در واقع کارت های سانترال توسط کاربران و با توجه سطح نیاز یک سازمان بر روی سانترال باکس ها قرار می گیرند که به ارتقاء مرکز تماس و در نهایت افزایش کیفیت پاسخگویی کمک می کند.
 

مزایای کارت سانترال


یکی از مزایای کارت های سانترال امکان کاهش هزینه برای ارتقاء سازمان می باشد. شاید لازم باشد تا تعداد زیادی از قابلیت های را اضافه کنید یا ظرفیت خطوطی شهری و داخلی را افزایش دهید. انتخاب کارت متناسب با دستگاه های سانترال امکان توسعه سیستم مخابراتی مرکز تماس را افزایش می دهد. به کمک متخصصان فنی و فروش و دریافت مشاوره درصد انتخاب کالای مناسب افزایش می یابد.
آی پی سورنا به عنوان یکی از فروشگاه های معتبر فروش محصولات پاناسونیک امکان خرید ، نصب و پیاده سازی تمام  تجهیزات ویپ و سانترال اعم از تلفن ویپ ، تلفن سانترال ، کارت سانترال ، تجهیزات ویپ مانند تلفن ویپ و گیت وی ویپ را به صورت آنلاین فراهم کرده است.
 
کد مطلب: 67935
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


نیما
feedback
Iran, Islamic Republic of
شناخت تفاوت این تجهیزات برای ارتقا سیستم خیلی بهم کمک کرد..ممنونم😊
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام