۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۸

کاوشگر پارکر ناسا برای دهمین بار به خورشید نزدیک شد

ایتنا - در طی نزدیک‌ترین فاصله پارکر با خورشید سرعت آن به حدود 700 هزار کیلومتر در ساعت خواهد رسید که با این سرعت می‌توان فاصله فیلادلفیا تا واشینگتون دی‌سی را در یک ثانیه پیمود.
کاوشگر پارکر ناسا برای دهمین بار به خورشید نزدیک شد
کاوشگر خورشید پارکر سال‌هاست که در حال ثبت رکورد است. در 21 نوامبر، پارکر رکورد دیگری را با تکمیل دهمین نزدیکی به خورشید به ثبت رساند. در این رخداد، این فضاپیما به فاصله 8 و نیم میلیون کیلومتری سطح خورشید رسید [فاصله متوسط زمین از خورشید حدود 150 میلیون کیلومتر است]. با اینکه این فاصله بسیار زیادی است، ولی حرارتی که خورشید تولید می‌کند فوق‌العاده شدید است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این حضیض خورشیدی در ساعت 5:25 صبح به وقت شرق آمریکا در 21 نوامبر رخ داد، و در این زمان این کاوشگر با سرعت حدود 587 هزار کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود. به گفته ناسا، کاوشگر با چنین سرعت شگفت‌انگیزی می‌تواند فاصله زمین تا ماه را در کمتر از یک ساعت طی کند.
 
با وجود محیط بسیار نامساعد نزدیک خورشید، این فضاپیما در وضعیت خوب سلامت است، و همه سیستم‌ها به عملکرد نرمال ادامه می‌دهند. وقتی پارکر به خورشید نزدیک شود نمی‌تواند داده‌های گردآوری شده را به زمین برگرداند، و تمام داده‌های جمع‌آوری شده از ملاقات با خورشید را از 23 دسامبر تا 9 ژانویه به زمین خواهد فرستاد. این داده‌ها درباره باد خورشیدی و محیط غبار اطراف خورشید خواهد بود.
 

در اوائل ماه جاری میلادی ناسا داده‌هایی به اشتراک گذاشت که پارکر در مورد ضربات فوق پرسرعت غبار جمع‌آوری کرده بود. این غبار با وجود ابعاد بسیار ریزی که دارد با چنان سرعت باورنکردنی حرکت می‌کند (حدود 11 هزار کیلومتر در ساعت) که می‌تواند موجب صدمه قابل توجهی به کاوشگر شود. در زمانی که ناسا در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره تاثیر برخورد ذرات غبار بود، پارکر در حال عبور از ناحیه‌ای به نام ابر دایره‌البروجی بود. این ابر از دانه‌های ریز غبار باقیمانده از حرکت خرده‌سیاره‌ها و شهاب‌سنگ‌ها در حال عبورشان از منظومه شمسی ساخته شده است.
 
با هر بار نزدیک شدن به خورشید، این فضاپیما با سرعت بیشتری به سطح خورشید نزدیک و نزدیکتر می‌شود، که باعث می‌شود بتواند داده‌های جدیدی را گردآوری کند. در طی نزدیکترین فاصله پارکر با خورشید سرعت آن به حدود 700 هزار کیلومتر در ساعت خواهد رسید که با این سرعت می‌توان فاصله فیلادلفیا تا واشینگتون دی‌سی را در یک ثانیه پیمود.
کد مطلب: 66922
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام