۳
۱
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵
عضو اتاق بازرگانی:

اگر پیام‌رسان‌‌های داخلی واقعا ۲۰ میلیون عضو دارند چرا اغلب مسئولان از توییتر استفاده می‌کنند؟

ایتنا - عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی: با بیان اینکه با کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به طور کامل مخالف هستیم و مخالفت‌مان را بارها اعلام کردیم، متاسفانه با فیلتر تلگرام تعداد زیادی از مردم را با فیلترشکن‌ها آشنا شدند.
اگر پیام‌رسان‌‌های داخلی واقعا ۲۰ میلیون عضو دارند چرا اغلب مسئولان از توییتر استفاده می‌کنند؟
هشتمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی با حضور کارشناسان و مسئولانی از اتاق بازرگانی، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش ایتنا از ایلنا، در این نشست که در روز ۲۵ آبان ماه برگزار شد، کارشناسان و مسئولانی از اتاق بازرگانی، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی نیز اظهار نظر کردند که در ادامه می‌خوانید.

     - متن کامل گزارش نشست کمیسیون طرح صیانت را اینجا بخوانید.

نماینده مرکز فضای مجازی: ۲۰ میلیون کاربر از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند
 امیر خوراکیان معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ سیاست‌ها و اقدامات پیام‌رسان‌ها در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد، گفت: از سال ۹۷  تاکنون که فعالیت پیام رسان‌های داخلی به صورت ویژه و با حمایت های خاص شروع شد با افت و خیزهایی همراه بوده است. وی با اشاره به اطلاعات آماری پیام رسان ایتا، افزود: تعداد کاربر ثبت نام شده در ایتا ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و تعداد کاربران فعال ماهانه ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر است. خوراکیان ادامه داد: همچنین اطلاعات تعداد کاربران ثبت نام شده در پیام رسان سروش پلاس ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است همچنین کاربران فعال ماهانه ۳ میلیون و ۱۲۳ هزار نفر است؛ تعداد کاربر ثبت نام شده در پیام رسان بله ۸ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه: ۱ میلیون و ۳۸۲ هزار نفر است؛ تعداد کاربر ثبت نام شده در پیام رسان گپ ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر  و کاربران فعال ماهانه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی یادآور شد: بر اساس برآوردهای ما با حذف کاربران مشترک حدود ۲۰ میلیون نفر کاربر یونیک از مجموع این پیام رسان‌ها استفاده می کنند که به تناسب وضعیتی که در سرویس‌دهی پیام‌رسان‌ها داریم عدد خوب و قابل توجهی است.
وی افزود: تجربه ثابت کرده وقتی سرویس داخلی خوب فعال می شود و ارائه خدمت می کند با اقبال قابل توجه کاربران مواجه می‌شویم در نتیجه این پیش‌فرضی که برخی مطرح می‌کنند اقبال مردم از سرویس های داخلی بالا نیست پیش‌فرض درستی نیست. بیش از ۷۰ درصد مردم زمانی که سرویس داخلی خوب و با خدمات راحت و مناسب ارائه می شود اقبال قابل توجهی به آنها خواهند داشت.
 
کمیسیون طرح صیانت

نماینده اتاق بازرگانی: اگر پیام‌رسان‌های ایرانی قوی هستند، چرا مسئولان از توئیتر استفاده می‌کنند
افشین کلاهی رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران در ادامه با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد پیام رسان‌ها باید بر مبنای اطلاعات صحیح باشد، گفت: اطلاعات رکن تصمیم‌گیری است بنابراین باید به درستی ارائه شود.
کلاهی ادامه داد: اگر پیام‌رسان‌های داخلی قوی هستند و ۲۰ میلیون عضو دارند چرا اغلب مسئولان از توئیتر استفاده می‌کنند.

نماینده اتحادیه کسب وکارهای مجازی: مخالف کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی هستیم
رضا الفت‌نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در ادامه این نشست گفت: وظیفه اصلی اتحادیه با بیش از ۳ هزار عضو در کشور، ارائه مجوز به کسب و کارهای مختلف از جمله تاکسی‌های اینترنتی است. وی با بیان اینکه با کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به طور کامل مخالف هستیم و مخالفت‌مان را بارها اعلام کردیم؛ تصریح کرد: دغدغه‌های نمایندگان را درک می‌کنیم و مخالف ولنگاری در فضای مجازی هستیم اما با روش فعلی راه به جایی نمی‌بریم؛ متاسفانه با فیلتر تلگرام تعداد زیادی از مردم را با فیلترشکن‌ها آشنا کردیم.
الفت‌نسب یادآور شد: برخی از نمایندگان در اظهارنظرهایشان مطرح می‌کنند که طرح را مطالعه نکردیم در حالی که کاملا به آن اشراف دارند و تقاضا داریم در اظهارنظرهایشان این موضوع را رعایت کنند؛ کسب و کارهای آنلاین نگران هستند و نباید نیروی انسانی را از دست داد.
عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ادامه داد: ما به طور کامل از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت می‌کنیم و موافق آنها هستیم اما با محدودیت و مسدود کردن پیام‌رسان‌های خارجی هم به طور کامل مخالف هستیم بنابراین نیاز است اجازه دهید مردم خودشان انتخاب کنند؛ نیاز است طرح کاملا حمایتی باشد زیرا از زمانی که این طرح بدون اقناع کردن مردم مطرح شده مهاجرت به شدت برایمان به موضوع جدی تبدیل شده است.

رییس کمیسیون طرح صیانت: فیلتر تلگرام ربطی به طرح حمایت ندارد
رضا تقی پورانوری رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در پاسخ به اظهارات الفت نسب، گفت: فیلتر تلگرام ربطی به طرح حمایت ندارد؛ طرح هنوز تصویب نشده و نباید نگران بود.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی: دست ما در فضای مجازی پُر است و در کنار این طرح هستیم
نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست گفت: دست سازمان تبلیغات در حوزه فضای مجازی پر است و مباحث کارشناسی را در اختیار نمایندگان قرار خواهد داد و با قدرت کنار این طرح خواهد بود.
 
 
کد مطلب: 66796
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«اگر پیام‌رسان‌های داخلی قوی هستند و ۲۰ میلیون عضو دارند چرا اغلب مسئولان از توئیتر استفاده می‌کنند.»
«با کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به طور کامل مخالف هستیم»
«دست سازمان تبلیغات در حوزه فضای مجازی پر است و مباحث کارشناسی را در اختیار نمایندگان قرار خواهد داد و با قدرت کنار این طرح خواهد بود.»
و..........
feedback
Iran, Islamic Republic of
زمانی می توانید بگویید که طرح بسیار خوبی است که مردم حق انتخاب داشته باشند. برداشتن سیب از یک جعبه میوه که همه اش سیب است خوب نیست حتی اگر بارها از خاصیت سیب تعریف کنیم که ایهالناس سیب میوه بهشتی است. در صورتیکه در قران از بقیه میوه ها نیز یاد شده. لطفا براساس اسلام به مردم حق انتخاب بدهید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
امید به فردا اساس هر حرکت سازنده ای ست ، و ناامیدی به فردا اساس هر حرکت مخرب ، آنچه را که جوان نیاز دارد و می خواهد به جبر از او نباید گرفت ، منع شدید حتی به مصلحت و نیت خیر فقط حرص و ولع به انجام نفی می شود ، روح آدمی در تنگنا رو به طغیان می رود . انشااله هر چه خیر است انجام شود و هر طرحی ختم به خیر شود. انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام