۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۳

رشد سرعت اینترنت ثابت و همراه در جهان

ایتنا - طبق اطلاعات اسپید تست، سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی نسبت به ماه های قبل رشد کرده است. همچنین جایگاه ایران در رده بندی اینترنت موبایل شاهد ۹ پله رشد بوده است.
رشد سرعت اینترنت ثابت و همراه در جهان


این وب سایت گزارشی از متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی را منتشر کرده است. طبق این گزارش متوسط سرعت اینترنت موبایل جهان در نهمین ماه میلادی ۶۱.۳۵ و متوسط اینترنت ثابت جهان ۱۱۳.۲۵ مگابیت بر ثانیه بوده است.
 

این درحالی است که ماه گذشته میلادی در آگوست ۲۰۲۱( یک ماه قبل) متوسط سرعت اینترنت موبایل جهان ۵۶.۷۴ و متوسط اینترنت ثابت ۱۱۰.۲۴ مگابیت برثانیه بوده است. نگاهی به این آمار نشان دهنده رشد متوسط سرعت اینترنت سرعت و موبایل در ماه سپتامبر است. به عبارت دیگر برای دومین ماه متوالی سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان رشد کرده است.

رشد ۹ پله‌ای ایران در اینترنت موبایل
در نهمین ماه ۲۰۲۱ میلادی متوسط سرعت موبایل ایران ۳۵.۴۸ مگابیت برثانیه و ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل در پله ۷۱ قرار دارد. این آمار نشان دهنده رشد ۹ پله‌ای ایران نسبت به ماه قبل در فهرست مذکور است.
 


از سوی دیگر متوسط سرعت اینترنت ثابت ایران ۲۱.۳۶ مگابیت برثانیه اعلام شده و کشور در رده ۱۳۷ فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت قرار دارد. به طور دقیق‌تر در این رده بندی جایگاه ایران نسبت به ماه قبل ۳ پله سقوط کرده است.

امارات و کره جنوبی در صدر کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل
در فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل مانند ماه گذشته امارات متحده عربی (۲۳۸.۰۶ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۲۰۶.۶۱ مگابیت برثانیه)، نروژ (۱۷۷.۷۲ مگابیت برثانیه)، قطر (۱۷۲.۱۸ مگابیت برثانیه) و چین (۱۶۵.۳۸ مگابیت برثانیه) به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم قرار دارند.
 


در رده ششم این فهرست کویت با سرعت اینترنت موبایل ۱۵۷.۱۸ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه این کشور نسبت به ماه قبل یک پله صعود کرده است. اما جایگاه عربستان سعودی که با سرعت اینترنت ۱۵۵.۹۷ مگابیت برثانیه در رده هفتم قرار دارد، نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده است.

در رده هشتم قبرس با سرعت اینترنت موبایل ۱۴۴.۶۴ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

در رده‌های نهم و دهم فهرست نیز بلغارستان (۱۴۲.۲۷ مگابیت برثانیه) و سوئیس (۱۳۵.۷۰ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه هر دو این کشورها نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.

سقوط یک پله‌ای جایگاه سنگاپور و هنگ کنگ
در صدر فهرست کشورهایی با پر سرعت ترین اینترنت ثابت موناکو (۲۶۱.۸۲ مگابیت برثانیه) قرار دارد. جایگاه این کشور نسبت به ماه قبل ۲ پله رشد کرده است. در رده‌های دوم و سوم به ترتیب سنگاپور (۲۵۵.۸۳ مگابیت برثانیه) و هنگ کنگ (۲۵۴.۷۰ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه هر دو کشور نسبت به ماه یک پله سقوط کرده است.
 


در رده چهارم رومانی با سرعت اینترنت ثابت ۲۳۲.۱۷ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه این کشور در رده بندی نسبت به ماه قبل ۲ پله رشد کرده است.

در رده پنجم سوئیس با سرعت اینترنت ۲۲۹.۹۶ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده است. جایگاه ششم این فهرست به دانمارک با سرعت اینترنت ثابت ۲۲۷.۹۱ مگابیت برثانیه تعلق دارد که نسبت به ماه قبل ۲ پله رشد کرده است.

در رده هفتم تایلند (۲۲۵.۱۷ مگابیت برثانیه) قرار دارد که جایگاه نسبت به ماه قبل ۲ پله سقوط کرده است. در رده‌های هشتم و نهم به ترتیب شیلی (۲۱۷.۶۰ مگابیت برثانیه) و فرانسه (۲۱۴.۰۴ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه هریک از این کشورها در رده بندی نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.

در رده دهم این فهرست کره جنوبی با سرعت اینترنت ثابت ۲۱۲.۵۷ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه این کشور در رده بندی نسبت به ماه قبل ۳ پله سقوط کرده است.

منبع: مهر
کد مطلب: 66480
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام