۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۳

رتبه ۱۴۵ ایران درمیان ۱۸۰ کشور جهان در حوزه اینترنت ثابت

ایتنا - در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران ۱۱.۸۰ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود ۲.۳۶  مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۵  از میان ۱۸۰ کشور می‌رساند.
رتبه ۱۴۵ ایران درمیان ۱۸۰ کشور جهان در حوزه اینترنت ثابت

طبق جدیدترین آمار منتشره در وب سایت اسپیدتست، میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳، ۱۱.۸۰ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت ثابت ۲.۳۶ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹ میلی ثانیه است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی به شمار می‌رود. وب‌سایت Speedtest یکی از سایت‌هایی است که  هر ماه شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

طبق آخرین آمار منتشر شده در وب سایت اسپیدتست، تا ماه ژوئن۲۰۲۳، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۴۲.۹۲ مگابیت برثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل  ۱۰.۲۱ مگابیت بر ثانیه و تأخیر  ۲۸میلی ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود ۸۱.۶۰ مگابیت بر ثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود ۳۶.۴۰ مگابیت برثانیه و تأخیر ۹ میلی ثانیه است.
 

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۳ به ترتیب به امارات متحده عربی (۲۰۰.۲۴)، قطر (۱۸۲.۹۸)، کویت(۱۵۲.۹۵)، نروژ(۱۴۳.۸۳ ) و برونئی  (۱۲۹.۰۴) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان به ترتیب سنگاپور (۲۷۴.۲۹)، امارات متحده عربی(۲۳۹.۲۰)، شیلی (۲۲۹.۴۸)، هنگ کنگ (۲۱۵.۱۲)، چین (۲۰۹.۴۰) تعلق دارد.

بر اساس اطلاعات این وب سایت، در زمان بررسی شده میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۴.۶۵ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۳۳ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹  میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۶۷ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است. بر اساس این آمار، اینترنت موبایل ایران درحال حاضر از قزاقستان و مولداوی سریع‌تر است.
 

 
در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران ۱۱.۸۰ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود ۲.۳۶  مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۵  از میان ۱۸۰ کشور می‌رساند همچنین طبق آمار اعلام شده سایت اسپیدتست اینترنت ثابت ایران درحال حاضر آنگولا و سورینام قوی تر است.
کد مطلب: 73833
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام