۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۶

الکامپ بهمن ماه برگزار می‌شود

ایتنا - ​​​​​​​بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، چندین بار به تعویق افتاده بود، مقرر شده که در بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شود.
الکامپ بهمن ماه برگزار می‌شود


با شیوع کرونا در جهان، بسیاری از نمایشگاه‌ها به تعویق افتاده و برخی لغو شدند. بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، نیز مقرر بود سال گذشته برگزار شود اما چندین بار به دلیل کرونا به تعویق افتاد و در نهایت الکام‌استارز (بخشی از الکامپ با حضور استارت‌آپ‌ها) به‌صورت آنلاین برگزار شد. پس از آن نیز مقرر بود الکامپ ۲۶ در تیرماه برگزار شود که با زهم به دلیل وضعیت کرونایی لغو شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا،‌ در این راستا محمد ثروتی -دبیر اجرایی الکامپ- امروز در نشست خبری الکامپ، از برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در فضای مفیدی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود. زمان برگزاری الکامپ در تیرماه امسال به دلیل وضعیت قرمز کرونا به تعویق افتاده بود و هم‌اکنون با کاهش شیوع کرونا، امیدواریم که بتوانیم الکامپ را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کنیم.

وی افزود: کرونا برگزاری الکامپ را در تیرماه تحت تأثیر قرار داد و علاوه بر هزینه‌هایی که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به دلیل عدم برگزاری این نمایشگاه، متحمل شد، شرکت‌هایی که در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده بودند نیز متضرر شدند. از این رو در حال برنامه‌ریزی هستیم تا امتیازات خوبی در جانمایی غرفه و سایر تسهیلات جانبی برای شرکت‌هایی که قبلاً در این نمایشگاه ثبت‌نام کردند قائل شویم. تعرفه حضور در نمایشگاه الکامپ برای متقاضیان حوزه ICT نسبت به تعرفه‌ای که پیش از این برای نمایشگاه تیرماه اعلام شده بود، تغییری نیافته و با همان تعرفه‌های قبلی از شرکت‌ها برای ثبت نام و حضور در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

دبیر اجرایی الکامپ با بیان اینکه بخشی از نمایشگاه الکامپ امسال به‌صورت آنلاین هم برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه سالن دولت الکترونیک توسط وزارت ارتباطات برپا می‌شود و این وزارتخانه برنامه‌های جدیدی برای عرضه شبکه ملی اطلاعات و سایر پروژه‌ها در این نمایشگاه خواهد داشت. همچنین هماهنگی‌هایی برای حضور کشورهای منطقه به عنوان بازدیدکننده از نمایشگاه الکامپ در جریان است و هیأت تخصصی از سوریه و عراق برای بازدید از نمایشگاه الکامپ  می‌آیند. تمامی تلاش این است که امکان تعامل بخش دولتی و خصوصی کشورهای منطقه با شرکت‌های ICT ایرانی فراهم شود.

ثروتی در پاسخ به سوالی مبنی بر مقایسه دو نمایشگاه فناوری اطلاعات الکامپ و جیتکس تاکید کرد: ما به دنبال رقابت نیستیم. ما بازیگر مهم منطقه در حوزه ICT هستیم و به دنبال این هستیم که سهممان را از بازار فناوری اطلاعات منطقه حفظ کنیم. این موضوع ممکن نخواهد بود مگر اینکه یک برنامه‌ریزی بلندمدت برای برگزاری رویدادی مانند الکامپ داشته باشیم. تفاوت الکامپ با جیتکس این است که آنها از سال قبل حتی زمان برگزاری نمایشگاه سال بعد خود را می‌دانند اما در کشور ما تکلیف تاریخ برگزاری نمایشگاه و مجری برگزارکننده آن تا سه ماه قبل از برگزار نمایشگاه مشخص نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا استعلام کارت واکسیناسیون از شرایط حضور در الکامپ بهمن ماه خواهد بود یا خیر، بیان کرد: در این زمینه بایستی منتظر سیاست‌های کلان کشور بود و از وزارت بهداشت در این زمینه استعلام خواهد شد. اما نمایشگاه‌هایی که این روزها برگزار می‌شوند صرفا پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت شده و شرط واکسیناسیون وجود ندارد.
کد مطلب: 66476
برچسب ها: الکامپ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام