۰
plusresetminus
جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۴

امروز، آخرین مهلت برای رجیستری تبلت‌ها

ایتنا - با اجرای طرح رجیستری برای همه نشان‌های تجاری تبلت‌، از این پس صرفا دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند فعال خواهند شد و کسانی که پیش از این تبلت خریده‌اند، باید تا پایان امروز از فعال بودن و سرویس گرفتن دستگاه خود مطمئن شوند.
امروز، آخرین مهلت برای رجیستری تبلت‌ها


طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) در سال ۱۳۹۶ آغاز شد و در مرحله اول این طرح تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ مشمول طرح رجیستری شدند. با اجرای طرح رجیستری، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. مقرر بود پس از گوشی‌های موبایل نوبت به سایر دستگاه‌ها برسد و در این راستا زمان اعمال رجیستری برای سایر دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور از جمله ساعت هوشمند، ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ و دستگاه بارکداسکنر، PDA و مبدّل تلفن ثابت به سیار سیم‌کارت‌خور ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ تعیین شده بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در حالی که مقرر بود رجیستری تبلت نیز پس از گوشی انجام شود، این طرح تا کنون به تعویق افتاده بود. چندی پیش انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درباره تاخیر در اجرایی شدن رجیستری برای تبلت گفته بود بیش از ۸۰ درصد از تبلت مورد نیاز کشور به صورت غیررسمی و از طریق قاچاق وارد می‌شود و طرح رجیستری هم برایش اجباری نیست. درواقع با توجه به اینکه رجیستری برای تبلت انجام نمی‌شود، بازار قاچاق این کالا رونق دارد و برای بازرگانان هم صرفه اقتصادی ندارد که با کالاهای آنها رقابت کنند. 

با سیم‌کارت از فعال بودن دستگاهتان اطمینان حاصل کنید
بدین‌ترتیب در نهایت اخیرا اعلام شد که رجیستری تبلت از دوم مردادماه با برند لنوو آغاز می‌شود و پس از آن از نهم مرداد، شامل برندهای دیگر نیز خواهد بود. جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، ضروری است تا مردم و اصنافی که تبلت خریداری کرده‌اند، فارغ از اینکه قبلاً سیم‌کارت فرد دیگری داخل دستگاه قرار داده‌ شده یا نشده، حتماً تا پیش از ساعت ۲۴ امروز، با سیم‌کارت خود دستگاه را روشن کرده و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند. در صورت انجام ندادن این اقدام، مسئولیت هرگونه مشکل در خصوص عدم ثبت یا سلب مالکیت تبلت، بر عهده فرد خواهد بود. مردم و اصنافی که قبلاً سیم‌کارت خود را داخل دستگاه قرار داده‌اند، نیاز نیست مجدداً اقدام کنند.

کاربران و دانش‌آموزانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن مدارس، از طریق شبکه وای‌فای به اینترنت متصل بوده‌اند، نیز باید آگاه باشند که با اتصال به وای‌فای، دستگاهشان در شبکه اپراتوری رویت نشده و ضروری است این کاربران تا پیش از پایان امروز، ضمن قراردادن سیم‌کارت در تبلت، تماس تلفنی و یا ارسال پیامک داشته باشند. کاربران برای اطمینان از رؤیت در شبکه اپراتوری، از طریق سایت همتا به نشانی اینترنتی hamta.ntsw.ir و یا کد دستوری #۷۷۷۷* نسبت به استعلام اصالت دستگاه خود اقدام کنند. در صورتی که در پاسخ استعلام ذکر شد که دستگاه رویت شده، نیاز به اقدام دیگری نیست.
کد مطلب: 65643
برچسب ها: تبلت رجیستری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام