۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۱

آموزش: چگونه کامپیوترهای شخصی را تمیز کنیم

ایتنا- اجزای داخلی کامپیوترهای شخصی برای عملکرد بهتر در طول زمان نیاز به تمیز شدن و غبارگیری دارند. روش انجام این کار در ادامه توضیح داده شده است.
آموزش: چگونه کامپیوترهای شخصی را تمیز کنیم
اجزای داخلی کامپیوترهای شخصی برای عملکرد بهتر در طول زمان نیاز به تمیز شدن و غبارگیری دارند. روش انجام این کار در ادامه توضیح داده شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، شاید بتوان کامپیوترهای شخصی را بعد از تلفن‌های همراه هوشمند به عنوان پرکاربرد‌ترین گجت کاربران امروزی در نظر گرفت. بنابراین دانستن طرز صحیح نگه داری از آن نه تنها برای افزایش عمر دستگاه بلکه کارکرد بهتر آن ضروری است. به همین خاطر در این بخش به راه کارهای تمیز کردن و سازماندهی کامپیوترهای شخصی به صورت اجمالی توضیح داده شده است.
 
قبل از تمیز کردن قسمت داخلی کامپیوتر، با نمایشگر و وسایل جانبی آن شروع کنید. در این مرحله به آب مقطر در یک بطری اسپری و یک پارچه میکروفیبر نیاز دارید. پس از آن می‌بایست آب را روی یک پارچه تمیز بپاشید و صفحه نمایش کامپیوتر خود را پاک کنید. اولویت تمیز کردن را روی صفحه نمایش قرار دهید تا کثیفی‌های سایر بخش‌ها به این منطقه حساس انتقال پیدا نکنند.
 


سپس به سراغ تمیز کردن کیبورد می‌رویم. ابزاری برای جدا کردن کلید‌های کیبورد ساخته شده است که می‌توانید با استفاده از آن به بخش‌های زیرین کلید‌ها دسترسی داشته و گرد و خاک موجود در آنجا را پاک کنید. اگر این وسیله را در اختیار نداشتید می‌توانید از یک موچین کوچک هم استفاده کنید. فقط مراقب باشید که کلید‌های کیبوردتان را نشکنید و در اخر کار هر کدام را سر جای خود جا بزنید. می‌توانید پیش از در آوردن کلید‌ها از کیبوردتان عکس بگیرید تا محل قرار گیری آنها فراموشتان نشود. اگر صفحه کلیدها خاک زیادی روی خود دارند، بهترین کار این است که آنها را در آب گرم خیسانده و با استفاده از یک مسواک آلودگی‌ها را از بین ببرید. قبل از نصب مجدد کلید‌ها روی صفحه کلید، به آنها زمان کافی بدهید تا خشک شوند.
پس از انجام این مرحله کامپیوتر خود را خاموش کرده و تمامی ابزار جانبی متصل را از آن جدا کنید. شما همچنین باید منبع تغذیه (PSU) را با چرخاندن ضامن قسمت بیرونی آن به موقعیت "O" ، خاموش کنید. بعد چند بار دکمه روشن و خاموش را فشار دهید تا تمام الکتریسیته ساکن خارج شود.
 

در صورت امکان این کار را در محیط باز انجام بدهید تا بعد از پایان کار با دردسر تمیز کردن محیط داخل خانه مواجه نشوید. پس از انتقال کامپیوتر به محیط باز، پنل‌های کنار آن را باز کنید. بیشتر کامپیوترهای مدرن را می‌توانید بدون هیچ گونه ابزاری باز کنید و در غیر این صورت بهتر است یک مجموعه پیچگوشتی کنارتان داشته باشید.
 
اگر کامپیوتر شما دارای فیلترهای گرد و غبار است بهتر است آن را جدا کنید و به دقت بشویید و در جایی قرار دهید تا به خوبی خشک شود. پیشنهاد ما این است که اگر اولین بار است که کامپیوتر خود را باز می‌کنید به اجزای حساسی نظیر کارت گرافیک دست نزنید اما اگر هر در صورت اصرار به تمیز کردن این اجزا دارید حتما قبل از جدا کردن آن از فضای داخل کامپیوتر عکس بگیرید تا جایگاه هر کدام فراموشتان نشود.
 
پس از این مرحله بهتر است برای تمیز کردن داخل کامپیوتر از یک اسپری هوای فشرده استفاده کنید و تا تمامی گرد و خاک را از بخش‌های مختلف جدا کنید. در این بخش به گرماگیرهای متصل به پردازنده، کارت گرافیکی و تنظیم کننده‌های ولتاژ توجه ویژه نشان دهید زیرا پره‌های آنها موجب می‌شوند که عمل پاکسازی گرد و غبار به درستی صورت نگیرد. علاوه بر این تمیز نکردن این بخش‌ها موجب می‌شود که اجرای یاد شده بیش از حد گرم شده و در نتیجه عملکرد خوبی نداشته باشند.

 


 در هنگام تمیز کردن هر برد مدار چاپی از یک برس ضد الکتریسیته ساکن به جای پارچه میکروفیبر استفاده کنید و به این ترتیب از آسیب رسیدن به اجزای کامپیوترتان جلوگیری کنید. البته می‌توانید تمامی اجرای غیر الکترونیکی را با پارچه میکروفیبری که در اختیار دارید تمیز کنید. پس از اتمام کار تمامی اجرای جدا شده را در سر جای خود ببندید. دستگاه شما آماده استفاده است.
کد مطلب: 65583
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام