۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰

چگونه دستگاه‌های الکترونیکی را ضدعفونی کنیم؟

ایتنا - تمیز کردن صفحه کلید و ماوس کمی سخت‌تر از گوشی‌های همراه است، زیرا احتمال اینکه مایعات به ابزارهای این وسایل الکترونیکی وارد شده و باعث خرابی آنها شود، بیشتر است.
چگونه دستگاه‌های الکترونیکی را ضدعفونی کنیم؟

بیماری کووید-۱۹ که با نام ویروس کرونا شناخته می‌شود، این روزها توجه افراد را برای تمیز کردن دستان جلب کرده، اما تمیز نگه داشتن وسایلی که در طول روز مکررا مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که البته با توسعه فناوری، تلفن همراه در صدر این فهرست قرار دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آگاهی از اینکه پیدا کردن راهی موثر برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی گران‌قیمت شما بدون اینکه به آنها آسیب ‌برساند، کاری دشوار است و از طرف دیگر ممکن است ابزارهایی وجود داشته باشند که وسایل شما را مرطوب کنند، اما عملا نتوانند از عهده ضدعفونی کردن آنها بربیایند. به همین دلیل وب‌سایت گیم‌اسپات روش‌هایی سریع و آسان را برای چگونگی ضدعفونی کردن تلفن، صفحه کلید و سایر ابزارهای فناوری رایج در نظر گرفته است.

در عصر گوشی‌های هوشمندی که غالبا با صفحه‌های نمایش بزرگ تعریف می‌شوند، تمیز نگه داشتن گوشی آیفون یا اندروید شما، شاید از همیشه آسان‌تر باشد. از آنجایی که تلفن همراه احتمالا از آن دسته وسایلی است که هر کجا که می‌روید همراهتان است، ضدعفونی آن به‌طور مرتب اهمیتی بالایی دارد. با وجود این، در صورتی که راه و محصول مناسبی را برای تمیز کردن گوشی خود انتخاب نکنید، می‌توانید باعث آسیب رساندن به گوشی خود شوید.

اول از همه، لازم است بدانید که نباید گوشی هوشمند خود را در هر محصول تمیزکننده‌ای فرو کنید. بهترین راه برای ضد عفونی کردن آیفون، استفاده از الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد است و شرکت اپل هم محلول پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده کلروکس (Clorox wipe) را پیشنهاد می‌کند.

همچنین نباید الکل یا مواد ضدعفونی‌کننده را مستقیما روی سطح و صفحه نمایش گوشی بزنید، زیرا خیلی مهم است که مایعات وارد هیچ یک از شکاف‌های گوشی نشود. بلکه یک دستمال نرم از جنس میکروفیبر را آغشته به الکل کنید و آن را روی تمامی سطوح گوشی و منافذ آن همچون محل شارژ، هندزفری و لنز دوربین بمالید و پس از پاک و ضدعفونی کردن گوشی با یک دستمال نرم و خشک دیگر اقدام به خشک کردن گوشی آیفون خود کنید.

چگونه صفحه کلید و ماوس را تمیز کنید
 

تمیز کردن صفحه کلید و ماوس کمی سخت‌تر از گوشی‌های همراه است، زیرا احتمال اینکه مایعات به ابزارهای این وسایل الکترونیکی وارد شده و باعث خرابی آنها شود، بیشتر است. با وجود این، تمیز نگه داشتن آنها دشوار نیست. شما می‌توانید برای تمیز کردن این دستگاه‌ها، از همان الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد که برای تلفن خود استفاده می‌کنید بهره ببرید؛ با این تفاوت که باید قبل از پاک کردن دستگاه‌های خود، مقداری از رطوبت دستمال را با فشردن کم کنید. در این مرحله می‌توانید با خیال راحت، صفحه کلید و ماوس خود را نیز تمیز کنید، البته لازم است که قسمت‌های بالایی و کناره‌های کلیدها را پاک کنید  و درصورتی که می‌خواهید زیر کلیدها را هم پاک کنید، باید هر کدام از آنها را از جای خود خارج کنید.

پس از اینکه تمام صفحه کلید خود را پاک کردید، می‌توانید از یک دستمال میکروفیبر یا پارچه بدون پرز برای خشک کردن آن استفاده کنید؛ حتی در صورتی که هیچ مایعی روی صفحه کلید شما دیده نمی‌شود، بهتر است این کار را برای ایمن‌تر بودن و حفظ سلامت دستگاهتان انجام دهید. خوشبختانه ماوس بسیار کوچکتر از صفحه کلید است، بنابراین پاک کردن آن دشوار نخواهد بود؛ هرچند لازم است برای تمیز کردن آن هم دقت بالایی به خرج دهید.

برای تمیز کردن ماوس هم ابتدا دستمالی که به الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد آغشته شده را فشار دهید تا مایعات اضافی آن خارج شود، سپسس ماوس خود را با دستمال تمیز کرده و آنگاه با یک پارچه میکروفیبر و یا پارچه بدون پرز پاک کنید. این روش برای تمیز کردن تمامی اجزای لپ‌تاپ‌ها نیز مؤثر است، اگرچه هنگام پاک کردن مناطقی که دارای شکاف‌های باز هستند، باید احتیاط کنید، زیرا اصلا نباید مایعی را وارد دستگاه الکترونیکی خود کنید، اتفاقی که منجربه خراب شدن دستگاهتان می‌شود.

تمیز کردن دسته‌های کنترل‌کننده بازی‌های ویدئویی بسیار ساده است، اما از آنجایی که هر دکمه، راهی به داخل دستگاه الکترونیک باز می‌کند، لازم است احتیاط کنید. دسته کنترل بازی را با الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد پاک کرده و بلافاصله آن را با دستمال میکروفیبر خشک کنید. اگر می‌توانید اجزای دسته کنترل بازی را از هم جدا کرده و سپس آن را تمیز کنید، این کار را انجام دهید؛ این کار باعث می‌شود تمیز کردن هر دکمه جداگانه ساده‌تر شود، اما چندان هم لازم نیست تمامی دکمه‌های دسته را به‌صورت جداگانه تمیز کنید، مگر اینکه دستگاهتان بیش از اندازه کثیف شده باشد. یک راه بهتر برای تمیز نگه داشتن دسته کنترل و تمیز کردن شکاف‌های بین دکمه‌ها، استفاده از یک برس تمیزکننده است که می‌تواند برای تمیز کردن گردوغبار و پاک کردن دکمه‌های دسته بسیار مناسب باشد.

چگونه صفحه‌ نمایش را تمیز کنیم
 

صفحه‌ها شاید ‌ساده‌ترین ابزارها برای تمیز کردن باشند. تا زمانی که محصول مناسبی برای تمیز کردن صفحه نمایش داشته باشید، احتمال اینکه مرتکب اشتباه شوید، پایین است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محلول ضدعفونی‌کننده را روی پارچه میکروفیبر اسپری کنید، صفحه کثیف خود را پاک کرده و سپس آن را با طرف دیگر خشک کنید. این روش مانیتورهای رایانه‌ای، نمایشگر لپ‌تاپ و صفحه نمایش تبلت بسیار عالی است و حتی برای تمیز کردن عینک هم می‌توان از آن استفاده کرد.

پاک‌کننده‌های باکیفیت زیادی برای تمیز کردن صفحه نمایش وجود دارد، فقط مطمئن شوید که قبل از پاک کردن صفحه نمایش، تمیزکننده را روی پارچه میکروفیبر اسپری کنید. پاشیدن تمیزکننده روی صفحه به‌طور مستقیم می‌تواند منجربه وارد شدن ترشحات مایع تمیزکننده به دستگاه و آسیب رساندن به آن شود همچنین می‌توانید از دستمال‌های الکلی برای تمیز کردن صفحه‌ها استفاده کنید، اگرچه درصورتی که روی صفحه نمایش عطسه یا سرفه کنید، استفاده از یک مایع ضدعفونی‌کننده اختصاصی می‌تواند در پاک کردن صفحه نمایش موثرتر باشد.
کد مطلب: 60191
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام