۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۳

رونمایی چین از پهپاد جنگی با قابلیت حرکت در زیر آب

ایتنا- دولت چین با تولید محصولاتی که در نوع خود به عنوان جنگ‌افزارهای مدرن شناخته می‌شوند بیگانه نیست و در آخرین نمونه از این تولیدات، این کشور به تازگی از یک پهپاد ویژه با قابلیت حرکت زیر آب رونمایی کرده است.
رونمایی چین از پهپاد جنگی با قابلیت حرکت در زیر آب
دولت چین با تولید محصولاتی که در نوع خود به عنوان جنگ‌افزارهای مدرن شناخته می‌شوند بیگانه نیست و در آخرین نمونه از این تولیدات، این کشور به تازگی از یک پهپاد ویژه با قابلیت حرکت زیر آب رونمایی کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از dronedj، این پهپاد کاملا خودکار می‌تواند اهداف خود را بدون نیاز به دریافت ورودی از انسان شناسایی کرده و مورد حمله قرار بدهد و به این ترتیب یک جنگ‌افزار بسیار خطرناک محسوب می‌شود.
 
نخستین آزمایش‌های انجام شده بر روی این محصول، یک دهه پیش آغاز شدند و در حقیقت این پهپاد بخشی از یک برنامه ویژه بوده است که ساختارهای روباتیک و هوش مصنوعی را با هم ترکیب می‌کند. شایان ذکر است که برنام مادری که به این پروژه منتهی شده است، در دهه 90 میلادی در چین آغاز شده بود.
 
این پروژه که تا مدتی طولانی به عنوان یک پروژه سری محسوب می‌شد، بدون توجه رسانه‌ای به کار خود ادامه داد ولی در اوایل ماه جولای میلادی بود که دولت چین نخستین اطلاعات آزمایش میدانی این پهپاد بدون سرنشین زیر دریای خود را معرفی کرد.
 
بر اساس اطلاعات اطلاعات منتشر شده، این پهپاد ویژه توانست تا در آزمایش انجام شده، یک زیردریایی مصنوعی ساخته شده را به عنوان هدف خود شانسایی کرده و به عنوان دشمن تعریف شده، بدون دخالت انسانی منهدم سازد.
 
 
 
گزارش منتشر شده در تاریخ دوم جولای 2021 که مجله علمی دانشگاه مهندی هاربین منتشر شده اس در این باره می‌گوید: «نیاز برای جنگ‌های آینده در زیر آب به فرصت‌های نوینی برای توسعه و ایجاد پلتفرم‌های خودکار و بدون نیاز به حضور انسان در زیر آب ایجاد کرده است.»
 
بر خلاف ساختار زیردریایی‌های سنتی که همیشه نیازمند به دخالت انسان بوده‌اند، این دستگاه شاهد کاربری تمامی سیستم‌های خود به صورت اتوماتیک است. در حقیقت دستگاه‌های قدیمی برای شناسایی بهتر اهداف و مسیریابی به دخالت انسانی نیاز داشتند ولی این دستگاه می‌تواند تمامی فرایند شناسایی مسیر، شناسایی خطر، حمله به موقعیت خطر و غیره را به صورت کاملا خودکار انجام بدهد.
 
این امر به لطف هوش مصنوعی و قابلیت تصمیم گیری مستقل پیشرفته در این محصول میسر شده است و به این ترتیب نگرانی‌های خاص خود نیز به همراه رونمایی از این پهپاد زیر آب، شکل گرفته‌اند.
 
در حقیقت این پروژه شروع یک پروژه بزرگ‌تر از ناوگان جنگ افزارهای زیر آب چین هستند که نگرانی‌های همیشگی مربوط به هوش مصنوعی، جنگ افروزی و مواردی از این دست را مانند آتش زیر خاکستر به شعله‌ای بزرگ مبدل ساخته است.
کد مطلب: 65468
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام