۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۰۰

استفاده از هوش مصنوعی در بازی ویدئویی برای حل کردن مشکلات موجود در فضا

ایتنا - تابستان فرا رسیده و می‌توانید بخشی از اوقات فراغت‌تان را به کاوش در فضا آن هم به شکل بازی بپردازید؛ البته بازی ویدئویی. در این میان یکی از موارد جالب توجه، بررسی نحوه حل مسائل فضایی با استفاده از هوش مصنوعی است.
استفاده از هوش مصنوعی در بازی ویدئویی برای حل کردن مشکلات موجود در فضا
بازی ویدئویی Observation نشان می‌دهد هوش مصنوعی می‌تواند مشکلات موجود در فضا را حل کند. در واقع بازی Observation که توسط شرکت No Code ساخته و توسط شرکت Devolver Digital منتشر شده است، در سال ۲۰۱۹ برای چند سیستم عامل منتشر شد و سال گذشته نیز خودش را به ایکس‌باکس رساند.

هرچند برای بازی‌های فضایی چندان معمول نیست، اما شما به عنوان عامل هوش مصنوعی بازی می‌کنید و در تلاش هستید به فضانوردی کمک کنید که در یک ایستگاه فضایی با مشکلی فاجعه‌بار روبرو شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Space، مأموریت شما به عنوان عامل هوش مصنوعی با نام سام (SAM) باز کردن درها، چرخاندن دریچه ها و حل مشکلات با همکاری فضانورد دیگری به نام اِما (Emma) است. در لحظات اولیه و پرتنش بازی، شما و اِما با همدیگر به مهار آتش در ایستگاه فضایی کمک می‌کنید. سپس اِما از شما می‌خواهد تا با استفاده از دوربین‌ها و سنسورهای خود، منبع آتش را پیدا کنید.
 

در واقع شما به عنوان عامل هوش مصنوعی، به اِما کمک می‌کنید تا مشکلاتش را حل کند، زنده بماند و متوجه شود که چه بر سر سایر سرنشینان آمده است.
 
اگر تنها چند ساعت سرگرم این بازی شوید درخواهید یافت که چرا فضا، چه برای فضانوردان و چه برای رایانه‌ها، محیطی سخت و خشن است. شما همیشه در تلاش‌اید تا مشکلات را حل کنید در این میان، فعالیت‌های پویای سام-اِما، نحوه کار سرنشینان برای حل مشکلات ایستگاه فضایی بین‌المللی را شبیه‌سازی می‌کند.

یک مورد جالب توجه این است که شما مجبورید بعضی اوقات برای یافتن راه حل مناسب، چند راهبرد را امتحان کنید؛ یعنی دقیقاً همان کاری که فضانوردان در شرایط پویا مثل راهپیمایی فضایی انجام می‌دهند.
 
اگر از حل مسئله لذت می‌برید، این بازی برای شما مناسب است؛ اما اگر به دنبال پیدا کردن راه حل سریع و دست زدن به اقدام فوری هستید، احتمالاً این تجربه برای شما چندان لذت‌بخش نخواهد بود. اما صبور باشید، نوبت پاداش هم فرا می‌رسد.
کد مطلب: 65421
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام