۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۴

همکاری ویندوز با آمازون برای ویندوز 11، خداحافظی با گوگل

ایتنا – اخبار مربوط به دریافت نرم‌افزارهای اندرویدی روی ویندوز 11 نوید از آن داشت که و گوگل همکاری‌های خوبی را خواهند داشت ولی به نظر می‌رسد که همکاری مایکروسافت با آمازون قرار است تا موجب شود که نحوه دریافت نرم‌افزارهای اندرویدی دیگر از طریق درگاه مستقیم گوگل نباشد.
همکاری ویندوز با آمازون برای ویندوز 11، خداحافظی با گوگل
اخبار مربوط به دریافت نرم‌افزارهای اندرویدی روی ویندوز 11 تا به حال، نوید از آن داشت که مایکروسافت و گوگل همکاری‌های خوبی را خواهند داشت، ولی اکنون با انتشار اخبار جدید به نظر می‌رسد که همکاری مایکروسافت با آمازون قرار است تا موجب شود که نحوه دریافت نرم‌افزارهای اندرویدی دیگر از طریق درگاه مستقیم گوگل نباشد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، اطلاعات منتشر شده نشان دهنده این هستند که سیستم عامل ویندوز 11 قرار است تا با آمازون همکاری نزدیکی داشته باشد و بر اساس این همکاری، قرار است تا نرم‌افزارهای اندرویدی مایکروسافت به جای گوگل، از طریق مارکت پلیس آمازون به کاربران ارائه شود.
 
گفتنی است وقتی که اخبار مربوط به ویندوز نسخه 11 شروع به شکل گرفتن کردند، یکی از مهم‌ترین موارد مطرح شده که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده بود، امکان اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی بر روی این نسخه از ویندوز بود.
 
 
 
بر همین اساس نیز بسیاری از کاربران، فرض را بر این گذاشتند که قرار است تا از پلی استور گوگل برای این کار استفاده شود، ولی شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که بازار در دسترس برای نرم‌افزارهای اندرویدی روی ویندوز 11، مارکت پلیس شرکت آمازون خواهد بود و خبری از همکاری مستقیم با گوگل نیست.
 
اما دلیل این تغییر تصمیم در کجاست؟ بنظر کارشناسان علت اصلی این امر ریشه در تغییراتی دارد که خود گوگل به سراغ آن رفته است.
پیش از این، نرم‌افزارهای اندرویدی با پسوند APK به کاربران ارائه می‌شدند، ولی گوگل تصمیم گرفته است تا این پسوند را تغییر بدهد تا بتواند کنترل بیشتری بر روی ردیابی نرم‌‌افزارهایی که از طریق پلی استور بر روی دستگاه‌های کاربران نصب می‌شود داشته باشد.
 
این تغییر فرمت موجب می‌شود تا گوگل بتواند موارد بسیاری را در نرم‌‌افزارهای عرضه شده در پلی استور ردیابی کند که این امر چندان به نظر مایکروسافت جالب نیامده است و این شرکت برای ایجاد آزادی عمل بیشتر به کاربران خود، از استفاده از پلی استور دوری کرده است.
کد مطلب: 65399
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام