۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۰

کشتی خودران با مغز متفکر ای.بی.ام روانه دریاهای آزاد شد

ایتنا- کشتی خودران مجهز به سیستم نرم افزاری کمپانی نام آشنای ای بی ام به زودی کشور انگلستان را با اهداف تحقیقاتی به مقصد آمریکا ترک خواهد کرد.
کشتی خودران با مغز متفکر ای.بی.ام روانه دریاهای آزاد شد
کشتی خودران مجهز به سیستم نرم افزاری کمپانی نام آشنای ای بی ام به زودی کشور انگلستان را با اهداف تحقیقاتی به مقصد آمریکا ترک خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، یک کشتی خودران که با استفاده از نرم افزارهای شرکت‌ای بی ان ساخته شده است قرار است تا در روز سه شنبه در اقیانوس اطلس به حرکت در بیاید.
 
کشتی خودران Mayflower که در ماه سپتامبر تکمیل و راه‌اندازی شد در واقع یک کشتی تحقیقاتی دریایی مجهز به هوش مصنوعی است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و هدف آن جمع آوری داده‌های زیست محیطی از طریق حرکت در اقیانوس‌ها است. نام این کشتی برگرفته از کشتی Mayflower اصلی است که 400 سال پیش در این اقیانوس فعالیت می‌کند.
 
 
 
کشتی Mayflower چند ماه گذشته را در آزمایش‌های دریایی و مأموریت‌های تحقیقاتی مختلف گذرانده است تا خود را برای سفر بزرگی که  از پلیموث انگلیس آغاز شده و به ماساچوست آمریکا ختم می‌شود، آماده کند. این ناوگان با دانشمندان و سایر کشتی‌های خودران برای جمع آوری اطلاعات در مورد موضوعاتی مانند گرم شدن کره زمین، آلودگی میکرو پلاستیک و حفاظت از پستانداران دریایی همکاری خواهد کرد.
 
آب و هوا عامل بسیار مهمی در تعیین زمان حرکت این کشتی بود. این تیم برای انتخاب پنجره ایده آل سفر و افزایش شانس موفقیت برای ماموریت هر روز با هواشناسان شرکت هواشناسی ای بی ام مشورت می‌کرد. این کشتی با هدایت تیمی در پلیموث و مهندسی نرم‌افزار شرکت ای بی ام از رادار و جی پی اس برای مسیریابی استفاده می‌کند.
 
شش دوربین متصل به دکل این کشتی به عنوان چشم آن عمل می‌کنند و داده‌های خود را به سیستم تشخیص تصویری ارسال می‌کنند و به این ترتیب از رخ داد حوادث و برخورد با سایر کشتی‌ها جلوگیری می‌کند. تخمین زده می‌شود که سفر به آمریکا حدود سه هفته طول بکشد.
 
کد مطلب: 65271
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام