۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۱

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها در بازار موبایل

ایتنا - یک مقام انجمن واردکنندگان موبایل: اگر کسی قصد خرید تلفن همراه دارد الان وقت بسیار خوبی است چرا که حتی قیمت جهانی گوشی‌های پرچمدار مانند سامسونگ و شیائومی در این مدت ۱۵تا ۲۰ درصد افت قیمت داشته است.
کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها در بازار موبایل
یکی از مسئولان انجمن واردکنندگان موبایل ادعا کرد که قیمت تلفن همراه در بازار، حدود 10 تا 15 درصد ارزان شده است.

به گزارش ایتنا، رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: به دلیل تعطیل بودن بازار، باز بودن گمرک و پایین آمدن قیمت ارز، میزان ورود تلفن همراه به کشور زیاد بوده و به همین دلیل برخی گوشی‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان شده‌اند.

گفتنی است در حالی که در هفته‌های گذشته، بازارهای شهر تهران به علت شیوع کرونا تعطیل بود، اما گمرک به کار خود ادامه داد و کالاهای موبایل وارداتی همچنان  ترخیص شده‌اند.
بدین ترتیب اکنون بازار تلفن همراه کاملا اشباع شده به طوری که در بخش تلفن‌همراه، میزان فروش کاهش یافت اما میزان واردات و عرضه بالا رفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکنون وضعیت ذخیره تلفن‌همراه در کشور مطلوب است و تا دو ماه آینده ذخیره کالایی کافی وجود دارد و برای تامین بازار هیچ مشکلی نیست.
رصد قیمت‌ها نیز نشان می‌دهد که قیمت آن روند نزولی داشته است، به طور مثال یک گوشی باکیفیت و به‌روز با ظرفیت ۳۲ گیگابایت برای مصرف‌کننده با قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار موجود است. این در حالی است که بین ۶ تا ۸ ماه پیش، گوشی با این مشخصات و با این قیمت وجود نداشت. با ارزان شدن دلار در دو هفته اخیر، کاهش۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت تلفن‌همراه به وجود آمده است.

مطابق این گزارش، رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم ‌بازار انجمن واردکنندگان تلفن همراه افزود: قیمت تلفن همراه با کاهش قیمت دلار بلافاصله عکس‌العمل نشان می‌دهد و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند.
قربانی تاکید کرد: اگر کسی قصد خرید تلفن همراه دارد الان وقت بسیار خوبی است چرا که حتی قیمت جهانی گوشی‌های پرچمدار مانند سامسونگ و شیائومی در این مدت ۱۵تا ۲۰ درصد افت قیمت داشته است. گوشی می ۱۰ تی پرو شیائومی (۲۵۶) سه هفته قبل ۱۶ میلیون و  تا۳۰۰ هزار بود و اکنون به قیمت۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. این ۲۰ درصد کاهش قیمت به دلیل کاهش قیمت دلار، اشباع بازار و پایین آمدن قیمت جهانی تلفن‌های همراه است.
 
کد مطلب: 64906
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام