۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷

ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در آموزش و امتحانات دانشگاه

ایتنا - معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی جهت برگزاری کلاس درس و امتحان توسط اساتید را ممنوع اعلام کرد.
ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در آموزش و امتحانات دانشگاه


علی خاکی صدیق درباره استفاده از پیام‌رسان های خارجی در برگزاری کلاس و امتحانات دانشگاه‌ها گفت: از سال گذشته که کلاس‌های مجازی برگزار شد به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که نباید در برگزاری کلاس‌ها از پیام رسان های خارجی استفاده کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی یا همان سیستم LMS مخصوص دانشگاه خود را داشته باشند که به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت آموزش مجازی برای ارائه سیستماتیک دوره‌های آموزش مجازی و کلاس‌های از راه دور است.
معاون آموزشی وزیر علوم افزود: انتظار ما این است که تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یک زیرساخت مطمئن و محکم آموزش الکترونیکی داشته باشند.

وی افزود: پیام‌رسان تلگرام وضعیت قانونی در کشور ندارد و واتس اپ نیز امکان آموزش الکترونیکی ندارد اینها نرم افزارهای آموزش الکترونیکی نیستند.
به گزارش مهر، اخیراً دانشگاه پیام نور نیز براساس نامه ارسالی به رؤسای استانی این دانشگاه استفاده از اینستاگرام و پیام رسان های خارجی جهت برگزاری کلاس و آزمون توسط اساتید را ممنوع اعلام کرد.

این در حالی است که همچنان در برخی دانشگاه‌ها کلاسهای درس بر بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های خارجی برگزار می‌شود.
کد مطلب: 64868
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام