۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۲
با مصوبه مجلس؛

شبکه شاد هم پولی می‌شود؟

ایتنا - وزیر ارتباطات گفت: مجلس با مصوبه خود دولت را مکلف کرده بابت ترافیک مصرفی در شبکه دانش‌آموزی «شاد» از مردم پول بگیرد.
شبکه شاد هم پولی می‌شود؟

وزیر ارتباطات گفت: مجلس با مصوبه خود دولت را مکلف کرده بابت ترافیک مصرفی در شبکه دانش‌آموزی «شاد» از مردم پول بگیرد، این در حالی است که دولت پیش از این ترافیک «شاد» برای آموزش مجازی را رایگان اعلام کرده بود.

به گزارش ایتنا از ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» شامگاه شنبه در اینستاگرام خود نوشت: مجلس شورای اسلامی امروز مصوب کرد، دولت مکلف است نرخ تعرفه اینترنت را برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ۲۰ درصد نرخ تعرفه پیام‌رسان‌های خارجی تعیین و وصول نماید.

وزیر ارتباطات افزود: سپس نماینده مردم تهران در مجلس -مجتبی رضاه خواه- در توئیتر خود نوشت «مجلس امروز مصوب کرد که قیمت اینترنت برای پیام‌رسان‌های داخلی ۲۰ درصد قیمت آن برای پیام‌رسان خارجی باشد. مجلس هفته پیش تصویب کرده بود که اینترنت گران نشود، امروز تصویب کرد که اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی به یک پنجم قیمت برسد» این نماینده با توئیت خود مدعی شد که مجلس، اینترنت بسیار ارزان را تصویب کرده است.

آذری جهرمی تاکید کرد: در پاسخ به این توئیت رئیس سازمان تنظیم مقررات به نماینده تهران گفت بود که بر اساس مصوبه دولت، هم اکنون «شاد» رایگان است. برخی دیگر از پیام‌رسان‌ها هم با توافق با اپراتورها، ترافیک خود را رایگان کرده‌اند. مصوبه شما ضد رایگان بودن پیام‌رسان‌های داخلی است. ضمنا اطلاق اینترنت به ترافیک پیام‌رسان داخلی صحیح نیست. اینترنت، اینترنت است.

جهرمی با بیان این که بنابراین باز هم ادعای ارزان کردن اینترنت توسط مجلس صحیح نیست، درباره تاثیرات این مصوبه یادآورشد: اول این که دولت مدتهاست استفاده از «شاد» را رایگان کرده است. اما چون در مصوبه جدید مجلس، دولت مکلف شده قیمت پیام رسان داخلی را ۲۰ درصد اینترنت لحاظ کند، عملا دولت دیگر «اجازه» رایگان کردن «شبکه دانش‌آموزی شاد» را ندارد و از سال بعد استفاده از «شاد» صرفا با پرداخت هزینه ممکن است؛ به همین راحتی.  مصوبه‌ای ضد عدالت اجتماعی و مخالف مردم مناطق محروم تصویب شد.

وزیر ارتباطات در نهایت نیز به نمایندگان مجلس توصیه کرد که با هم مشورت کنید. 

خبر تکمیلی:
به گزارش ایتنا در پی انتقادات مطرح شده در خصوص طرح اخیر مجلس شورای اسلامی و تردیدهای ایجاد شده در مورد رایگان نبودن شبکه شاد، نمایندگان مجلس تصمیم جدیدی گرفتند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همین راستا با این رفع ابهام موافقت کردند که تعرفه اینترنت پیام رسان‌های داخلی مانند شاد، دانشگاه ها و مراکز دولتی در سال آینده همچنان رایگان است و مشمول هزینه نمی‌شود.

  در همین زمینه:
  - شاد رایگان می‌ماند
 
  
کد مطلب: 64303
نام شما
آدرس ايميل شما


نظر
feedback
مجلیس فعلی حالش خوب نیست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام