۰
plusresetminus
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۱

واکسن Johnson & Johnson تاییدیه FDA برای مرور نهایی را دریافت کرد

ایتنا - کسانی که با وجود دریافت این واکسن باز هم به کووید-19 مبتلا شده بودند علائم خفیف‌تری از آلودگی به ویروس کرونا داشتند. حدود 40000 شرکت‌کننده در این مطالعه دخیل بودند، که در این گروه واکسینه‌شده هیچ مرگ مرتبط با کووید-19 رخ نداد.
واکسن Johnson & Johnson تاییدیه FDA برای مرور نهایی را دریافت کرد
بر پایه اطلاعات جدیدی که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) امروز منتشر کرد، واکسن کرونای تک‌تزریق شرکت جانسون‌و‌جانسون علیه انواع شناخته شده کروناویروس کارائی خود را نشان داده است، و این سازمان می‌گوید که این داروی یک‌دوزه با الزامات برای ورود به مرحله مرور تاییدیه مجوزدهی اضطراری (EUA) همخوانی دارد. این گامی بزرگ به جلو برای آنچه می‌تواند گامی بزرگ برای آنچه که می‌تواند واکسن سوم کووید-19 که در آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت باشد، واکسنی که دارای مزیتی قابل توجه نسبت به داروهای فعلی فایزر و مودرنا است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این دارو که توسط Janssen Biotech (که یکی از شعبه‌ای از جانسون‌و‌جانسون است) ساخته شده به عنوان  COVID-19 Vaccine Ad26.COV2.S شناخته می‌شود، و در مطالعه «فاز 3» این شرکت مشخص شده است که بیش از 66 درصد علیه موارد متوسط تا حاد/بحرانی کارآمدی دارد. این دارو در پیشگیری از موارد حاد/بحرانی کووید-19، به ویژه در پیشگیری از بستری شدن یا مرگ، «بسیار موثر» بود، به طوری که حداقل 28 روز پس از واکسیناسیون بیش از 85 درصد کارائی خود را نشان داد.
 
بر پایه یافته‌های این مطالعه، این دارو «در پیشگیری از کووید-19 حاد/بحرانی ناشی از سویه‌های نوظهور بسیار موثر بود» از جمله نوع آفریقای جنوبی که در چند ماه اخیر بروز کرده است. کسانی که با وجود دریافت این واکسن باز هم به کووید-19 مبتلا شده بودند علائم خفیفتری از آلودگی به ویروس کرونا داشتند. حدود 40000 شرکت‌کننده در این مطالعه دخیل بودند، که در این گروه واکسینه‌شده هیچ مرگ مرتبط با کووید-19 رخ نداد.

 

این خبری خوب برای J&J، و برای این واکسن، است. با این حال، این دارو هنوز باید بتواند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را راضی کند؛ این سازمان در حال حاضر منتظر دریافت نظر کمیته مستقل مشورتیش است.
 
طبق روالی که تاکنون برای واکسن‌های کروناویروس که مجوز EUA را برای استفاده در آمریکا دریافت کرده‌اند مشاهده شده است، روند توزیع آن پس از این مرحله می‌تواند به سرعت آغاز شود. جانسون‌وجانسون گفته است که قصد دارد 20 میلیون دوز از این دارو را تا مارس 2021 (فروردین و اردیبهشت 1400) قابل دسترسی کند. این عدد تا پایان ژوئن می‌تواند به 100 میلیون دوز افزایش یابد.
 
کد مطلب: 64278
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام