۰
plusresetminus
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰

بهره گیری سامسونگ از محاسبات کوانتومی برای ساخت باتری‌های بهتر

ایتنا- سامسونگ در تلاش است تا با بهره گیری از محاسبات کوانتومی بتواند باتری هایی تولید کند که مدت زمان نگهداری شارژ در آنها از استاندارد باتری‌های امروزی فراتر باشد.
بهره گیری سامسونگ از محاسبات کوانتومی برای ساخت باتری‌های بهتر
سامسونگ در تلاش است تا با بهره گیری از محاسبات کوانتومی بتواند باتری هایی تولید کند که مدت زمان نگهداری شارژ در آنها از استاندارد باتری‌های امروزی فراتر باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، حتی کوچک ترین پیشرفت در زمینه فناوری باتری می‌تواند روی  تصمیم خرید تلفن‌های همراه هوشمند تاثیر زیادی داشته باشد. به همین دلیل سامسونگ امیدوار است که بتواند با استفاده از محاسبات کوانتومی در این زمینه نیز مانند بسیاری از زمینه‌های دیگر از رقبای خود پیشی بگیرد.
 
این کمپانی فناوری و محققان Imperial College London در همکاری با یکدیگر از سیستم Model H1 کمپانی Honeywell به منظور بررسی کاربرد‌های متفاوت محاسبات کوانتومی در ساخت باتری‌ها استفاده می‌کنند. این پلتفرم به راحتی می‌تواند الگوریتم‌های پیچیده ای را پردازش کند که کامپیوتر‌های عادی امروزی امکان انجام این کار را ندارند. 
 
 
 
این محققان در آزمایش‌های اولیه خود از سیستم Model H1 برای شبیه سازی دینامیک یک مدل چرخشی متقابل یا ریاضیات مربوط به مطالعه مغناطیس استفاده کردند. این تیم برای تولید نتایج دقیق و همگام با انتظارات از 100 درگاه دو کیوبیتی (عملیات کوانتومی که بین دو کیوبیت انجام می‌شود) قدرتمند استفاده کردند.
 
تحقیقات زیادی برای استفاده عملی از محسابات کوانتومی برای بهبود باتری‌ها لازم است و این احتمال وجود دارد که روش معرفی شده هیچ گاه به دنیای واقعی راه پیدا نکند. با این حال اگر سامسونگ بتواند چالش هایی که در مسیر سایر باتری سازان وجود دارد را بر میان بردارد، می‌تواند در نهایت باتری هایی تولید کند که عمر آنها با هر بار شارژ بسیار بیشتر از باتری‌های امروزی است.
 
کد مطلب: 64127
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام