۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۶

گوگل به دنبال قبضه کردن بازار محاسبات کوانتومی

ایتنا- گوگل این روزها در آستانه رونمایی از کامپیوتر کوانتومی ویژه‌ای است که قابلیت‌های آن از کامپیوترهای کلاسیک بسیار بیشتر است.
گوگل به دنبال قبضه کردن بازار محاسبات کوانتومی
شرکت گوگل این روزها در آستانه رونمایی از کامپیوتر کوانتومی ویژه‌ای است که قابلیت‌های آن از کامپیوترهای کلاسیک بسیار بیشتر است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی thenextweb،  قابلیت‌های به‌ کار رفته در کامپیوتر کوانتومی گوگل به حدی زیاد است که متخصصان برای آن از اصطلاح "برتری کوانتومی" استفاده می‌کنند، و بر این باور هستند که کمپانی Mountain View تنها چند ماه تا عرضه آن فاصله دارد.
برخی نیز حتی پا را فراتر گذاشته، و این رویداد را "بزرگ‌ترین دستاورد علمی بشر بعد از توانایی کنترل نیروی آتش" می‌دانند.
 
البته کامپیوترهای کوانتومی امروزه در بازار موجود هستند و کمپانی‌هایی مانند آی‌بی‌ام، دی-ویو، گوگل، مایکروسافت و... برای توسعه نمونه‌های مختص به خود تلاش می‌کنند، اما هیچ‌کدام موفق به ساخت نمونه‌ای نشده‌اند که بتواند کارهایی را انجام بدهد که از عهده یک کامپیوتر معمولی امروزی خارج است.

با این‌ حال این کامپیوتر جدید گوگل با قانون نون(Neven) ارتباط بسیار زیادی دارد.
نون اسم یکی از متخصصان اصلی کوانتوم در گوگل است که بر این باور است که فناوری محاسباتی در حال حاضر با سرعت دو برابر در حال رشد است.
 

متخصصان بر این باورند که ابداع برتری کوانتوم (کامپیوترهای کوانتومی مفید) می‌تواند منجر به پیشرفت‌های بسیار زیادی در علوم مختلفی نظیر شیمی، فیزیک نجومی، داروسازی، امنیت، ارتباطات و... شود.
البته برخی نیز بر این باورند که این کامپیوترها می‌توانند دانشمندان را در یافتن پاسخی به سؤالات حیاتی نظیر نحوه به وجود آمدن جهان هستی یا وجود زندگی در سیارات دیگر یاری کنند.
 
البته بهتر است بدانید که کامپیوترهای کوانتومی برای جایگزینی با کامپیوترهای فعلی خانگی ساخته نشده‌اند، بلکه هرکدام از آنها برای انجام وظایف مختلفی طراحی‌شده‌اند که هیچ ‌وجه اشتراکی میانشان وجود ندارد.
 
کد مطلب: 57445
برچسب ها: گوگل
مرجع : thenextweb.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام