۰
plusresetminus
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰

پهلوگیری کرو دراگون با ۴ سرنشین خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی

ایتنا - کپسول کرو دراگون برای نخستین‌بار چهار فضانورد را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد.
پهلوگیری کرو دراگون با ۴ سرنشین خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی
پس از ۲۷ ساعت تعقیب‌وگریز مداری، مأموریت کرو-۱ سرانجام چند هفته قبل (۲۶ آبان) با چهار سرنشین اعزامی خود به ایستگاه فضایی رسید.

به گزارش ایتنا و به نقل از Space، فضاپیمای کرو دراگون به‌نام رزی‌لینس (Resilience) عصر روز یکشنبه (۲۵ آبان) با موشک فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شد و ۲۷ ساعت بعد، ساعت ۱۱ شب با ماژول هارمونی ایستگاه پهلوگیری کرد.

حدود دو ساعت پس از پهلوگیری نیز، چهار فضانورد کرو-۱ در ایستگاه فضایی شناور شدند و اقامت خود در آزمایشگاه مداری را آغاز کردند. مایک هاپکینز (یکی از چهار سرنشین) صبح روز سه‌شنبه (۲۷ آبان) طی یک مراسم کوتاه استقبال در ایستگاه گفت: «ما از حضور در اینجا بسیار هیجان‌زده هستیم. ما از اینکه بخشی از این مأموریت بزرگ هستیم به خود می‌بالیم و مشتاقانه منتظریم تا مأموریت شش‌ماههٔ خود را شروع کنیم».

گفتنی است ورود رزی‌لینس نخستین ورود یک فضاپیمای تجاری حامل فضانوردان برای اقامت طولانی‌مدت در ایستگاه فضایی بین‌المللی را رقم می‌زند. از سوی دیگر، کرو-۱ نخستین مأموریتی نیست که برای اعزام فضانوردان به این ایستگاه از یک وسیله نقلیه تجاری استفاده می‌کند. در واقع در اوایل سال جاری شاهد پرواز آزمایشی کرو دراگون دمو-۲ بودیم که در طی آن باب بهنکن و داگ هرلی (فضانوردان ناسا) برای اقامت دو ماههٔ خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شدند.

 


اما این نخستین‌باری است که با اعزام فضانوردان توسط کرو-۱، ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان هفت عضو سرنشین طولانی‌مدت است که شمار آنها پیش‌تر ۶ تن بود. گفتنی است پیش از ورود رزی‌لینس، سه سرنشین دیگر نیز از مأموریت Expedition 64 در ایستگاه فضایی حضور داشتند.

گفته می‌شود اسپیس‌ایکس با استفاده از نسخه باری دراگون، با ناسا ​​برای اعزام مأموریت‌های تأمین مجدد رباتیک به ایستگاه فضایی بین‌المللی قرارداد منعقد کرده است. اکنون که کرو دراگون پروانهٔ اعزام منظم سرنشینان را دریافت کرده، شاهد حضور مستمر دراگون‌ها در مدار خواهیم بود.
کد مطلب: 63100
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام