۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵

بحران اپل برای تولید آیفون!

ایتنا - شرکت اپل در تولید آیفون با کمبود تراشه‌هایی که مصرف برق در آیفون و و دستگاه‌های دیگر را مدیریت می‌کنند، روبرو شده است.
بحران اپل برای تولید آیفون!

معلوم نیست کمبود این تراشه ها تا چه حد عرضه گوشیهای آیفون در سه ماهه جاری را که پرتقاضاترین فصل اپل به شمار می‌رود، محدود خواهد کرد. منابع آگاه اظهار کردند با وجود این کمبود، تامین کنندگان احتمالا اپل و تولید مدل جدید آیفون ۱۲ را نسبت به سفارش‌های سایر مشتریانشان در اولویت قرار خواهند داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، افزایش تقاضا برای سیلیکون در تولید مجموعه‌ای از محصولات و اختلالات زنجیره تامین به دلیل همه گیری کووید ۱۹ دلیل اصلی این کمبود هستند. شرکت تایوانی TSMC در اکتبر اعلام کرده بود که تلفنهای هوشمند 5G به ۳۰ تا ۴۰ درصد محتوای تراشه بیشتری نسبت به گوشی‌های 4G نیاز دارند. این مورد و ابهامات نسبت به روند همه گیری باعث شده است مشتریان قطعات را از ترس کمبود پنهان کنند به خصوص پس از این که شرکت هواوی در آستانه مهلت سپتامبر برای اجرای تحریمهای آمریکا علیه این شرکت، به انبارسازی عظیم قطعات مورد نیازش پرداخت.

این انبارسازی به مشکلات موجود در صنعت الکترونیک جهانی که همچنان با پیامدهای قرنطینه قبلی و مختل شدن تولید دست و پنجه نرم می کند، اضافه کرد. انتظار می رود اختلالات در شش ماه آینده ادامه پیدا کند.

مدیریت مصرف برق در آیفون ۱۲ با توجه به قابلیت‌های دوربین و 5G اهمیت بیشتری نسبت به مدلهای قبلی دارد و نیاز اپل برای این قطعات را افزایش می دهد. اپل اخیرا مدل‌های 5G را عرضه کرده و تحلیلگران تقاضای قوی برای این گوشیها را پیش بینی می کنند. تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیر در کنفرانس اخیری که با تحلیلگران داشت درباره محدودیت عرضه آیفون ۱۲، مک، آی پد و برخی از مدلهای اپل واچ هشدار داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وی گفته بود مسائل تولید برای آیفون تعجب‌آور نخواهد بود زیرا اپل تازه افزایش تولید را شروع کرده و پیش بینی درباره استمرار محدودیت‌های عرضه دشوار خواهد بود.
کد مطلب: 62942
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام