۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۳۰

اپل به‌زودی از هوش مصنوعی برای تشخیص محتوای ویدیوها استفاده می‌کند

ایتنا- کمپانی اپل به‌تازگی استارت‌آپ جدیدی را خریداری کرده است که هوش مصنوعی تولیدی آن‌ها می‌تواند محتوای ویدیوها را از طریق نشانه‌های بصری و صوتی تشخیص بدهد.
اپل به‌زودی از هوش مصنوعی برای تشخیص محتوای ویدیوها استفاده می‌کند
کمپانی اپل به‌تازگی استارت‌آپ جدیدی را خریداری کرده است که هوش مصنوعی تولیدی آن‌ها می‌تواند محتوای ویدیوها را از طریق نشانه‌های بصری و صوتی تشخیص بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی اپل در ابتدای سال جاری میلادی استارت هوش مصنوعی جدیدی را به نام Vilynx خریداری کرد. این استارت‌آپ هوش مصنوعی ویژه‌ایجاد کرده است که می‌تواند محتوای یک ویدیو را با نگاه کردن به نشانه‌های بصری، صوتی و متنی آن بفهمد.
 
 کمپانی Vilynx از قابلیت‌های این فناوری برای ایجاد برچسب‌هایی استفاده کرد که جستجوی ویدیوها را آسان‌تر می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل برای خرید این کمپانی 50 میلیون دلار پرداخته است.
 
 
 
این کمپانی بعد از انتشار خریده شدنش توسط اپل اظهار کرد که:« اپل هر از گاهی کمپانی‌های فناوری کوچک‌تر را می‌خرد و ما معمولا درباره برنامه‌ها و اهدافمان صحبت نمی‌کنیم.» بلومبرگ نیز گزارش کرده است که اپل فناوری Vilynx را بهروش‌های مختلفی پیاده‌سازی خواهد کرد.
 
مثال‌های کاربرد این هوش مصنوعی متفاوت است و اولین گمانه‌زنی به استفاده آن در نرم‌افزار Photos برمی‌گردد که می‌تواند قابلیت جستجوی این نرم‌افزار را به‌خصوص در زمینه ویدیوها بالاتر ببرد. همچنین نرم‌افزار اپل تیوی، نیوز و هوش مصنوعی سیری نیز می‌توانند به همین روش از هوش مصنوعی کمپانی Vilynx بهره‌مند شوند. احتمال دیگر نیز به‌کارگیری این فناوری در موتور جستجویی است که اپل این روزها به‌شدت برای جلب رضایت قانون‌گذاران فعال در زمینه ضد انحصارگری روی تولید آن کار می‌کند.
 
زمانی که خریدهای اخیر اپل را کنار هم می‌گذاریم به این نکته پی می‌بریم که این کمپانی قصد دارد تا تمامی نوآوری‌های خلاقانه در زمینه هوش مصنوعی را از آن خود کند و دلیل این امر نیز مشخص است. کمپانی اپل سیری را مدت‌ها قبل از دستیار گوگل و آمازون عرضه کرد اما فناوری نه‌چندان به‌روز آن موجب شد که تا مدت‌ها از دستیار هوشمند گوگل عقب بماند. به همین دلیل در دنیایی که ابزار هوش مصنوعی جایگاه ویژه‌ای را در زندگی روزمره افراد پیدا کرده‌اند، عقب ماندن از این فناوری می‌تواند برای هر کمپانی بزرگ و کوچکی بسیار گران تمام شود.
 
کد مطلب: 62884
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام