۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۵۱

این کارکنان سابق اپل هوش مصنوعی را به دسکتاپ می‌آورند

ایتنا - مدیرعامل این شرکت، آری واینستین، یک بنیانگذار مکرر است که استارتاپ آخر خود، یعنی اپلیکیشن اتوماسیون آی‌او‌اس با نام Workflow، را در سال 2017 به همراه هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری این شرکت، کنراد کرامر، به اپل فروخت.
این کارکنان سابق اپل هوش مصنوعی را به دسکتاپ می‌آورند
ربات‌های چت هوش مصنوعی مانند ChatGPT تا به امروز نسبتاً غیرشخصی بوده‌اند، و خارج از برنامه‌ها و داده‌هایی که ما هر روز استفاده می‌کنیم وجود داشته‌اند. اما یک استارت‌آپ جدید، به نام Software Applications Incorporated، که توسط سه کارمند سابق اپل بنیان‌گذاری شده امیدوار است این وضعیت را تغییر دهد.
 
مدیرعامل این شرکت، آری واینستین، یک بنیانگذار مکرر است که استارتاپ آخر خود، یعنی اپلیکیشن اتوماسیون آی‌او‌اس با نام Workflow، را در سال 2017 به همراه هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری این شرکت، کنراد کرامر، به اپل فروخت. و این بار، کیم بورت، کارمند باسابقه 10 ساله اپل که در WWDC امسال روی صحنه آمد و قبلاً نظارت بر مدیریت محصول را برای تیم‌های مختلف از جمله سافاری، مسیجز، فیس‌تایم و حریم خصوصی کاربران بر عهده داشت، هم به این دو ملحق شد.
 
در اولین مصاحبه خود پس از ترک اپل برای شروع کار جدید، این سه نفر می‌گویند که تمرکز آنها بر آوردن هوش مصنوعی مولد به دسکتاپ است به گونه‌ای که «سیستم‌های عامل را به پیش براند». با این که آنها هنوز محصولی برای نشان دادن ندارند، اما در حال نمونه‌سازی با انواع مدل‌های زبان بزرگ، از جمله GPT OpenAI و Llama 2 متا هستند. به گفته واینستین، هدف نهایی، بازآفرینی «آن حس جادویی است که وقتی در دهه 80 و 90 از کامپیوترها استفاده می‌کردید داشتید».
 
او توضیح می‌دهد: «اگر یک Apple II یا آتاری را روشن می‌کردید، در این کنسول‌های اولیه کدهای اولیه را به عنوان یک کاربر تایپ می‌کردید و برای انجام هر کار موردنظرتان به کامپیوتر برنامه می‌دادید. اما امروزه، دقیقاً برعکس شده است. همه زمان خود را در سیستم عامل‌های بسیار بهینه با نرم‌افزارهایی می‌گذرانند که برای استفاده بسیار آسان طراحی شده‌اند اما منعطف نیستند».

 

او مثالی می‌زند: «بعضی وقت‌ها یک پنجره مرورگر باز می‌کنید که یک زمانبندی در آن وجود دارد، و فقط می‌خواهید بگویید، "این را به تقویم من اضافه کن"، ولی راهی برای انجام آن وجود ندارد... به نظر ما مدل‌های زبان و هوش مصنوعی به ما امکانات لازم برای ساختن نوع جدیدی از نرم‌افزار را می‌دهند که بتوان این قدرت بنیادین رایانشی را قابل استفاده کرد و مردم عادی را قادر به استفاده از کامپیوتر برای حل مشکلاتشان نمود.»
 
واینستین می‌گوید که آنها امیدوارند در سال آینده تا 10 کارمند از جمله یک طراح و برخی از کارشناسان یادگیری ماشین را استخدام کنند. آنها تاکنون 6.5 میلیون دلار از آلتمن مدیرعامل  OpenAI، دیلن فیلد مدیر عامل Figma، و دیگر نام‌های برجسته در سیلیکون ولی سرمایه جذب کرده‌اند.
 
در دنیایی که سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز در حال خشک شدن هستند و اخراج‌های انبوه در سرتاسر دنیای فناوری اتفاق می‌افتد، این یک شاهکار است که حتی قبل از اینکه محصولی داشته باشید، این مبلغ را جمع‌آوری کنید، اگرچه موفقیت قبلی این سه نفر مطمئنا به این دستاورد کمک کرده است.
کد مطلب: 75810
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام