۲
۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴

فیلتر تلگرام قبح استفاده از فیلترشکن را شکست

ایتنا - یک کارشناس سواد رسانه‌ای: پیش از فیلتر کردن، حداقل نظرسنجی کنید!
فیلتر تلگرام قبح استفاده از فیلترشکن را شکست

یک کارشناس رسانه نسبت به فیلترینگ بی‌ضابطه در اینترنت و عدم توجیه افکار عمومی در این خصوص انتقاد کرد و نسبت به تبعات آن هشدار داد.
وی به عنوان مثال، با اشاره به بررسی ها و نتایجی که در باره فیلترینگ تلگرام داشته، گفت: «فیلتر کردن تلگرام، قبح استفاده از فیلترشکن را شکست.»

    در همین زمینه بخوانید:
    - پس‌لرزه‌های فیلترینگ تلگرام
    - افزایش صعودی کاربرد تلگرام در ایران

به گزارش ایتنا، در نشست نقد و اندیشه که توسط روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و با موضوع «تولید محتوا در فضای مجازی» برگزار شد، سید بشیر حسینی استاد دانشگاه و رییس باشگاه سواد رسانه‌ای به موضوع فیلترینگ و پیامدهای آن پرداخت.

در دنیای جدید قدرت دست مردم است
آقای حسینی که از مجریان یک مسابقه پربیننده تلویزیون هم بوده، در این نشست در باره تولید محتوا در فضای مجازی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد با بیان اینکه نهادها نگران قدرت خود هستند، تصریح کرد: در دنیای جدید قدرت دست مردم است و نهادها پدر سالاری گذشته را ندارند و مردم هم به ابزار دسترسی پیدا کرده اند، به همین دلیل فاصله ها بین این دو کم شده است.
وی با بیان اینکه اکنون میلیون ها دانش آموز و معلم در شبکه شاد تولید محتوا می کنند، گفت: در دنیای امروز ارتباطات از حالت عمودی بالا به پایین به حالت افقی در آمده است و باید مردم تشویق شوند در این فضا تولید و مصرف محتوا داشته باشند.
 
 با فیلتر تلگرام قبح استفاده از فیلتر شکن شکست
به گزارش ایتنا رییس باشگاه سواد رسانه‌ای پیشنهاد نظرسنجی به تصمیم گیرندگان فیلترینگ ارائه کرد و گفت: کسانی هستند که سال‌ها برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام زحمت کشیده‌اند و هزینه ریالی کرده‌اند، حداقل کسانی که تصمیم می گیرند که این مغازه را ببندد توضیحی درباره دلایل خود ارائه کنند.
وی با اشاره به بررسی ها و نتایجی که درباره فیلتر تلگرام داشته، افزود: یکی از تبعاتی که فیلتر تلگرام داشته، استفاده اجباری قشر سنتی به فیلترشکن و شکسته شدن قبح آن است.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: هزینه فیلتر کردن و تردید داشتن و تصمیم نگرفتن از تصمیم گرفتن و انجام آن بیشتر شده است.

مخاطب امروز با قواعد ما جلو نمی‌آید
وی افزود: مخاطب امروز با قواعد ما جلو نمی آید و با واقعیت هایی که سود کشور در آن است باید روبرو شویم و در این شرایط تحریم تنها راهی که بسته نمی شود فضای مجازی است که می توانیم از آن استفاده کنیم.
حسینی با بیان از ترس مرگ در حال خودکشی هستیم، تاکید کرد: با ترس کوچک احتمالی خود سود قطعی بزرگی را از دست می دهیم که این یک اشتباه استراتژیک است.
 
کد مطلب: 62354
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«در دنیای جدید قدرت دست مردم است»
«مخاطب امروز با قواعد ما جلو نمی‌آید»
« از ترس مرگ در حال خودکشی هستیم، تاکید کرد: با ترس کوچک احتمالی خود سود قطعی بزرگی را از دست می دهیم که این یک اشتباه استراتژیک است.»
بدون تعارف ، همه می دانند ، فقط ممکن است برخی قدرت بیان این استاد را نداشته باشند. انگاری ناخواسته و یا نادانسته برخی برای حل و تحلیل مشکل سر بر سنگ می کوبند ، و شاید پس از گذشت زمان ، و تحمل ضرر و زیان فراوان ، با حلقه اشک در چشم بگویند ، ما اشتباه کردیم !، متاسفیم!
به عبارتی ، انگاری مدیران نهادهای تصمیم گیر و برنامه ریز ، گوش شنوایی ندارند ، و به نوعی بسیار خشک و غیرمنطقی با حال و هوای زمانه و روزگار امروز با آن برخورد می کنند! زمین گرد است و به گرد خورشد میگردد ، این واقعیت با انکار تغییر نکرد و تغییر نخواهد کرد . باید واقع بین بود ، انکار و نفی و جبهه گیری خشک و بی منطق فقط و فقط عکس العمل شدید در پی خواهد داشت . امید آنکه با واقع بینی روزگار را تحلیل کنیم . انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
مشکل فیلتر نیست، مشکل مسولان خائن هستند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام