۲
۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۲
آذری جهرمی:

شب‌ها از اینترنت خانگی استفاده کنید

ایتنا - آذری جهرمی درباره احتمال کم‌فروشی همراه اول و ایرانسل اظهار کرد: شکایاتی دریافت کردیم، یک بار هم تخلفاتی بود که رفع شد. اما انصافا به‌تازگی به کم‌فروشی سازماندهی‌شده در این دو اپراتور نرسیده‌ایم. اگر شواهدی دارید به ما در ۱۹۵ منعکس کنید.
وزیر ارتباطات: اپراتورها کم‌فروشی نمی‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به کم‌فروشی سازماندهی‌شده در اپراتورهای همراه نرسیدیم، گفت: قیمت‌ها بالا نرفته، اما مصرف کاربران بالا رفته و بهتر است زمانی که منزل هستید، از اینترنت خانگی استفاده کنید تا هزینه‌هایتان متعادل‌تر شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود، از کاربران خود خواست سولاتی را مطرح کرده تا به آنها پاسخ دهد. او درباره برنامه اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان گفت: استفاده از سامانه شاد رایگان شده است و بسته ویژه دانش‌آموزان را هم به‌زودی اعلام می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نرم‌افزار ادوب کانکت برای کلاس آنلاین دانشجویان و هزینه این نرم‌افزار اظهار کرد: هر دانشگاه برای خودش سرور ادوب کانکت اختصاصی دارد و لازم است آدرس سرور دانشگاه، از طریق وزارت علوم برای ما ارسال شود تا آن را رایگان کنیم. در حال بررسی هستیم تا استفاده از اسکای‌روم را کاملا رایگان کنیم.

آذری جهرمی درباره عدم تطابق سرویس درخواستی و دریافتی کاربران و اینکه چرا اینترنت با سرعت ۱۶ مگابیت، تجربه‌ای در حدود ۴ مگ دارد، گفت: اگر سرویس ۱۶مگابیتی بخرید و کمتر از آن تحویلتان دهند، یعنی کم‌فروشی کرده‌اند، شکایتتان در ۱۹۵ ثبت کنید تا همکارانم آن را پیگیری کنند.

به نتیجه کم‌فروشی در اپراتورها نرسیدیم
وی همچنین درباره احتمال کم‌فروشی اپراتورهای همراه از جمله همراه اول و ایرانسل اظهار کرد: شکایاتی دریافت کردیم، یک بار هم تخلفاتی بود که رفع شد. اما انصافا به‌تازگی به کم‌فروشی سازماندهی‌شده در این دو اپراتور نرسیده‌ایم. اگر شواهدی دارید به ما در ۱۹۵ منعکس کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه بهترین اپراتور کدام است، توضیح داد: به سایت netsanjplus.ir بروید و آنجا بر اساس موقعیت جغرافیایی، قیمت و کیفیت همه اپراتورها، به‌صورت آنلاین در اختیار شماست و می‌توانید مقایسه کنید.

آذری جهرمی در پاسخ به اینکه نقاط دیگر کشور چه زمانی از نسل پنج پشتیبانی می‌کنند،‌ عنوان کرد برای سراسری شدن پوشش نسل پنج، دو تا سه سال  زمان لازم است و درباره مضرات 5G نیز گفت: ادعاهایی در این زمینه خواندن اما تابه حال هیچ منبع معتبر علمی، مضراتی برای نسل پنجم تلفن همراه به اثبات نرسانده است. پژوهشگران ما هم این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی در پاسخ به تدبیری برای تبلیغات تولیدکنندگان در فضای مجازی اظهار کرد که مقوله تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی زیر نظر وزارت ارشاد است، اما درباره تبلیغات شرکت‌های نوپا و تسهیلاتی برای آنها گفت: اگر در طرح نوآفرین سازمان فناوری اطلاعات، ثبت‌نام کنید، یک بسته رایگان تبلیغات به شما تعلق خواهد گرفت.

تبلیغ قمار باید تعطیل شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی و قمار و حضور آنها در شبکه‌های تلویزیونی اظهار کرد: قمار اقتصاد ناسالمی است و از دید شرعی حرام است. عده‌ای را فربه و بسیاری را بیچاره می‌کند. تبلیغ قمار هم حتما اشکال دارد و باید تعطیل شود.

آذری جهرمی درباره اقدام برای بستن اینستاگرام که تصاویر مستهجن و خلاف عرف و شرع منتشر می‌کنند، اظهار کرد: بسیاری از نرم‌افزارها با استفاده از رمزنگاری، امکان پالایش صفحات را برای اپراتورها غیرممکن می‌کنند. البته تصور می‌کنم که دستگاه‌های مسئول در برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی در فضای مجازی، امکان شناسایی، تذکر یا برخورد با عوامل انتشار مطالب مستهجن در فضای مجازی را دارند. برخی شبکه ها هم قابلیت دریافت گزارش‌های مردمی و پالایش مطالب مستهجن را فراهم کرده‌اند.

وی در پاسخ به علت صفحات فیلترشده و راهی برای رفع فیلتر آنها توضیح داد: اگر شکایتی در زمینه فیلتر سایت‌ها دارید، باید آن را در سایت دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مستقر در دادستانی کل کشور ثبت کنید. آدرس سایت internet.it است.

شب‌ها از اینترنت خانگی استفاده کنید
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تلاش ما در این چند سال این بوده که هزینه ارتباطات را بالا نبریم، اقتصاد بخش را رونق دهیم و خدمات مناسب را به مردم ارائه کنیم، درباره علت زود تمام شدن بسته‌های اینترنتی گفت: قیمت‌ها بالا نرفته، اما مصرف کاربران بالا رفته است. پیشنهادم این است که شب‌ها که منزل هستید، از اینترنت خانگی استفاده کنید تا هزینه‌هایتان متعادل‌تر شود.

آذری جهرمی در پاسخ به اعتراض یکی از کاربران مشغول در شرکت‌های اینترنتی و اینکه چرا از چند سال گذشته قیمت اینترنت افزایش نیافته درحالی که هزینه‌های آنها بیشتر شده، توضیح داد: درست می‌گویید قیمت بالا نرفته اما مصرف کاربران بالا رفته و در نتیجه درآمدهای شما هم بالا رفته و پاسخگوی هزینه‌هایتان بوده است.

وی درباره علت افزایش قیمت لپ‌تاپ و موبایل و راهی برای رفع این مشکل اظهار کرد: دلیلش بالا رفتن قیمت‌ها نرخ ارز است، ما پیگیری می‌کنیم تا تولید گوشی ارزان قیمت و کیفیت مناسب ایرانی شتاب بگیرد و مشکل تا حدودی حل شود.
 
کد مطلب: 62293
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
در جیب جنابعالی چقدر رفته چقدر دروغگویید شما خجالت اوره
a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«قیمت‌ها بالا نرفته، اما مصرف کاربران بالا رفته است. پیشنهادم این است که شب‌ها که منزل هستید، از اینترنت خانگی استفاده کنید تا هزینه‌هایتان متعادل‌تر شود.»
درست است قیمت ها بالا نرفته اما همانگونه که گفتید مصرف بالا رفته ، به عبارتی فروش شرکت ها افزایش یافته و این به معنای سود دهی خوب است . اما به گمانم علت نارضایتی از هزینه های اینترنت جای دیگریست ، درآمدها به نسبت هزینه مصرف رشد نکرده ، لذا مصرف کننده به نوعی باید ناراحتی اش را بروز دهد ، و در این بین دادش را بر سر اپراتور و اینترنت میزند ، کاربران فضای مجازی متشکل از ۱_ عده ای قلیل از سیاسیون است که انگیزه جذب و جلب توجه مردم خسته را دارند که البته اینان هزینه اصلا برایشان مهم نیست و هدف آن چیز دیگر است ، ۲_ گروهی کم جمعیت نیز به دنبال کسب اخبار و پژوهش های علمی هستند که هزینه اینترنت فعلی برایشان به نوعی مقرون به صرفه است ، مانند دانشجویان و اساتید و ادیبان ، که البته هزینه برای این جماعت به دلیل کمبود بودجه تا حدی مشکل ساز است ، ۳_ جماعت عمده مصرف کننده همان مردم عادی هستند که به هزاران دلیل در این فضا به دنبال کسب لبخند و شادی زودگذر از طریق رسانه های مختلف هستند تا که در پایان بک روز کاری خسته کننده ، کمی رفع خستگی و آرامش اعصاب نصیب خود و یا دوستانشان کنند ، با دیدن یک کلیپ طنز و یا خواندن جوک و لطیفه ، و با اشتراک گذاری آن بخشی از روزگار سختشان را التیام بخشند ، و به گمانم رعایت حال این جماعد کثیر و خسته به هر شکل و راه و روشی ، هم اجر دنیوی دارد و هم اجر اخروی ، و همین جماعت آخر هستند که بار اصلی مشکلات و معضلات جامعه را بدوش می کشند ، حال اگر اعتراضی هم در مورد اینترنت و فضای مجازی دارند ، چه از نظر هزینه ، یا سرعت و یا فیلترینک ، شاید عمده دلیلش از دید خودشان به نوعی محروم شدن از ابزاریست که به شدت با زندگی آنان و رفع خستگی و کسالت هایشان در هم تنیده و آماده شدنشان برای روز کاری سخت فردا را سهل تر می کند . به هر حال امید آنکه همه مدیران دلسوز در همه مسندها ، حال این مردم را درک و حس کنند و در کسب و جلب رضایتشان برای داشتن آسودگی زندگی آنها ، نهایت کوشش و تلاش را داشته باشند. انشااله
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام