۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۷

انقلابی در صنعت رم گوشی‌های هوشمند با سازه جدید سامسونگ

ایتنا- سامسونگ از اولین رم LPDDR5 16 گیگابایتی موبایلی خود که با کمک فناوری لیتوگرافی فرابنفش ساخته شده است رونمایی کرد.
انقلابی در صنعت رم گوشی‌های هوشمند با سازه جدید سامسونگ
سامسونگ از اولین رم LPDDR5 16 گیگابایتی موبایلی خود که با کمک فناوری لیتوگرافی فرابنفش ساخته شده است رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، سامسونگ همیشه استاد لاف زدن درباره تراشه‌های حافظه خود بوده است اما این بار به نظر می‌رسد که این کمپانی واقعاً با سازه جدید خود تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است.
 
این کمپانی کره‌ای تولید انبوه اولین تراشه‌های رم موبایل 16 گیگابایتی LPDDR5 را با کمک فناوری لیتوگرافی ماورا بنفش به انجام رسانده است.
 
این فناوری جدید نه‌تنها موجب برتری سامسونگ نسبت به سایر رقبای خود در این صنعت می‌شود بلکه "مانع اصلی توسعه" در مقیاس‌گذاری رم را نیز برطرف می‌کند و بر همین اساس موجب می‌شود که این صنعت در آینده‌ای نه‌چندان دور جای رشد بسیار زیادی داشته باشد.
 
 
 
این فناوری همچنین به‌زودی به دستاوردهای ویژه‌ای در دنیای واقعی تبدیل خواهد شد. پهنای باند 6.4 گیگابایت بر ثانیه 16 درصد سریع‌تر از تراشه‌های 12 گیگابایتی است و این در حالی است که بسته 16 گیگابایتی تراشه‌ها 30 درصد نازک‌تر هستند. همین امر موجب تولید همراه‌های هوشمند ظریف‌تر با باز شدن جای بیشتر برای اجزای دیگری نظیر دوربین با باتری‌ها می‌شود.
 
سامسونگ اعلام کرده است که این تراشه به دلیل فناوری بسیار جدید خود مناسب به کار رفتن در تلفن‌های همراه کلاس پرچم‌دار است و حتی حاضر است این تراشه‌ها را به رقبای خود نیز بفروشد. به‌این‌ترتیب احتمال این‌که همراه هوشمند شما فضای بیشتری برای نرم‌افزارهای در حال اجرا و تسک های موردنیاز داشته باشد بسیار زیاد است.
 
بااین‌حال سامسونگ همچنین امیدوار است که رم‌های LPDDR5 را برای فناوری‌های درون خودرو نیز عرضه کند. به‌این‌ترتیب می‌توان امیدوار بود که صنعت خودروسازی در آینده‌ای نزدیک شاهد خودروهای سریع‌تر با سیستم سرگرمی درون خودرویی قوی‌تر باشد.
کد مطلب: 62179
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام