۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۰

سازمان فضایی ژاپن و تویوتا برای ساخت ماهنورد تحت فشار «لونار کروزر» همکاری می‌کنند

ایتنا - این ماهنورد می‌تواند به نقطه شروعی برای چشم‌انداز ایجاد یک جامعه مستقر در سطح ماه در آینده تبدیل شود.
سازمان فضایی ژاپن و تویوتا برای ساخت ماهنورد تحت فشار «لونار کروزر» همکاری می‌کنند
آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) اعلام کرده است که برای ماهنورد تحت فشار سرنشین‌داری که با همکاری تویوتا در حال ساخت آن است نامی تعیین شده است. این ماهنورد تحت فشار رسما ماه‌پیما (LUNAR CRUISER) لقب گرفت. جاکسا و تویوتا در گذشته اعلام کردند که در حال اجرای تحقیقی مشترک بر روی ماه‌نورد تحت فشار هستند، که از تکنولوژی خودروی برقی سلول سوختی استفاده می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این دو آژانس می‌گویند که نام لونار کروزر به خاطر حس آشنایی انتخاب شده است که برای افراد دخیل در توسعه و تولید نمونه اولیه این خودرو در پی داشته است. این آژانس‌ها همچنین احساس می‌کنند که این نام برای عموم مردم حس آشنایی به همراه دارد. این نام به شاسی بلند تویوتا لند کروزر ارجاع دارد و بر مبنای کیفیت، دوام و پایایی که از لاستیک تحت فشار آن انتظار می‌رود انتخاب شده است.
 

در ژوئن 2019، جاکسا و تویوتا توافقنامه‌ای مشترک برای کار بر روی این ماهنورد امضا کردند. پیش‌بینی شده که تاریخ آغاز به کار این ماهنورد در نیمه دوم دهه 2020 باشد. این سازمان‌ها در حال حاضر بر روی ساخت قطعات آزمایشی هر یک از المان‌های تکنولوژیکی و نمونه اولیه خود این ماهنورد در سال مالی 2020 کار می‌کنند.
 
این تست دربرگیرنده استفاده از شبیه‌سازی‌هایی برای تایید قدرت و عملکرد انتشار حرارتی در زمان راندن و ارزیابی تولیدی تایرهای نمونه اولیه آن می‌شود. استفاده گسترده‌ای از واقعیت مجازی در طی این فرایند شده است. لونار کروزر همچنین بخشی از بحث‌ها برای ایجاد یک جامعه جدید ماه‌بنیان است که این ماهنورد تحت فشار سرنشین‌دار پیشگام آن باشد.
تمرکز این جلسات بر این خواهند بود که چگونه این ماهنورد می‌تواند به نقطه شروعی برای چشم‌انداز ایجاد یک جامعه مستقر در سطح ماه در آینده تبدیل شود. این مطالعه همچنین به چالش‌های مرتبط با خلق چنین جامعه‌ای توجه دارد.
 
 
کد مطلب: 62169
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام