۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۹

اینترنت سایت‌های دانشگاهی رایگان شد

ایتنا - با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، با همکاری وزارت علوم و آموزش و پرورش، امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم شده تا دانش‌آموزان و دانشجویان ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم جا نمانند.
اینترنت سایت‌های دانشگاهی رایگان شد

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارسال لیستی از سایت‌های دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم به اپراتورها از روز گذشته، از امروز (چهارشنبه) ترافیک این سایت‌ها برای دانشجویان رایگان است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از اعلام تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام کرد: با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، با همکاری وزارت علوم و آموزش و پرورش، امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم شده تا دانش‌آموزان و دانشجویان ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم جا نمانند.

درواقع مقرر شد سازمان فناوری اطلاعات لیستی از مراکز آموزشی به رگولاتوری ارسال کند و این لیست به اپراتورها اعلام شود تا ترافیکشان را رایگان کنند. با به پایان رسیدن تعطیلات نوروزی و اجباری شدن حضور در کلاس‌های مجازی دانشگاه، رایگان شدن تعرفه سایت‌های دانشگاهی مورد بحث قرار گرفت، زیرا با وجود اعلام آذری جهرمی مبنی‌ بر رایگان شدن سایت‌هایی که وزارت علوم برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان و دانشجویان اعلام کرده بنابر مصوبه ستاد ملی کرونا، این اتفاق تا روز گذشته توسط اپراتورها رخ نداده بود.

در این راستا حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- با بیان اینکه رایگان شدن سایت‌های دانشگاهی پیشنهاد وزارت ارتباطات برای تسهیل شرایط برای دانشجویان بوده، گفت: مقرر شد وزارت علوم سایت‌های مورد نظر را به ما اعلام کند و دسترسی به این سایت‌ها برای دانشجویان رایگان شود. قبل از عید هم بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت در اختیار کاربران بود که شامل دانشجویان هم می‌شد.

وی درباره علت تاخیر در اجرایی شدن این موضوع اظهار کرد: وزارت علوم لیستی شامل آدرس، آی‌پی، نام دامنه و اطلاعات کامل را اعلام کرد که اپراتورها بتوانند این اطلاعات را روی سیستم‌هایشان تنظیم کنند و ما منتظر کامل شدن لیست بودیم. این اطلاعات دو روز پیش به ما اعلام شد و ما آن را روز گذشته (سه‌شنبه) به اپراتورها ارسال کردیم. اقدامات فنی این کار تا آخر وقت دیروز توسط اپراتورها انجام شد تا بتوانند روی سیستمشان ترافیک رایگان را اعمال کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: این اقدام توسط همه اپراتورها و سرویس‌دهندگان اینترنتی از جمله موبایل، ثابت و مخابرات انجام می‌شود. البته پیش از عید ما به اپراتورها اعلام کردیم که در این زمینه مساعدت کنند، اما اکنون با ارسال لیست، آنها را ملزم به رایگان کردن ترافیک سایت‌های مورد نظر کردیم و در صورتی که دانشجویان با خلاف این مورد مواجه شدند،‌ می‌توانند آن را اعلام کنند.
کد مطلب: 60512
برچسب ها: اینترنت دورکاری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام