۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۵

عدم موفقیت در برگزاری جلسه آنلاین مجلس

ایتنا - پس از مثبت اعلام شدن نتیجه تست کرونای تعدادی از نمایندگان، ایرانسل اعلام آمادگی کرد تا جلسات مجلس را آنلاین برگزار کند، اما این اتفاق ادامه‌دار نبود و تعداد نمایندگان به حد نصاب نرسید.
عدم موفقیت در برگزاری جلسه آنلاین مجلس

از ابتدای اسفند ماه که شیوع کرونا در ایران گسترش یافت و حدود 20 نفر از نمایندگان مجلس به ویروس کرونا مبتلا شدند، طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا جلسات علنی و غیرعلنی مجلس تعطیل شد و ایرانسل هم در همان زمان اعلام آمادگی کرد که می‌تواند زمینه برگزاری جلسات مجلس به صورت آنلاین را فراهم کند.

پس از اعلام این موضوع، اپراتور دوم تبلیغات زیاد نمود و مدیر عامل این اپراتور نیز در صفحات اجتماعی خود این اقدام را کاری بزرگ به حساب آورد اما در عمل، دو جلسه مجلس به صورت آنلاین برگزار شد که در نخستین جلسه تنها 70 نماینده و جلسه دوم 90 نماینده حضور یافتند که حد نصاب کافی برای رسمیت بخشیدن به جلسات مجلس نبود.

در واقع طبق قانون جلسات علنی، باید 192 نفر از نمایندگان در جلسه حضور داشته باشند تا جلسه رسمیت پیدا کند؛ از این رو اقدام ایرانسل عملا دستاوردی نداشت و رئیس مجلس خواستار برگزاری جلسات حضوری شد.

حمید زرآبادی، یکی از نمایندگان عضو کمیته ارتباطات مجلس پس از پایان جلسه دوم آنلاین گفت: در این جلسه برخی اشکالات گذشته برای نمایندگان برطرف شده، اما تنها منجر به حضور 20 نفر از نمایندگان شده بود.

 

 

حال سوال این است که آیا ضعف زیرساخت‌های ارتباطی اپراتور دوم مانع از اجرای مناسب جلسات غیرعلنی بوده یا نمایندگان علاقه چندانی به حضور در جلسات آنلاین نداشته‌اند؟

لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان در جلسات آنلاین، درخواست برگزاری جلسات را به‌صورت علنی داد که برای تاریخ شنبه نهم فروردین ماه داد که نمکی رییس ستاد مبارزه با کرونا طی نامه‌ای از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست تعطیلی جلسات علنی و غیرعلنی را تا دوهفته آینده خواستار شد. 

امروز، دهم فروردین ماه نیز جلسه آنلاینی برای نمایندگان جلس شورای اسلامی برگزار شد که باز هم تعداد نمایندگان به حد نصاب نرسید. 

بهروز نعمتی، عضو هیئت رییسه مجلس درباره جلسه آنلاین امروز گفت:  این روال جلسات آنلاین مجلس همچنان ادامه دارد، اما دلیل عمده فیبت اغلب نمایندگان در جلسه امروز، مشکل در برقراری ارتباط اینترنتی بوده و دلیل دیگری ندارد. البته نکته حائز اهمیت این است که سیستم آنلاین جلسات علنی برای اولین بار در حال اجراس، بنابراین نواقصی دارد که باید برطرف شود.

با توجه به اینکه حضور در جلسات وظیفه نمایندگان بوده و از طرف دیگر این تصمیم می‌توانست مانع از ابتلای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا شود، از این رو به نظر می‌رسد که این جلسات با کیفیت پلتفرم مناسبی برگزاری نشده است.

با توجه به نامعلوم بودن از بین رفتن ویروس کرونا و برگشت کشور به وضعیت عادی، چه بسا دولت مجبور شود بسیاری از فعالیت‌های و حتی تدریس کلاس‌‌های دانشگاه و مدارس را بر بستر اینترنت برگزار کند، انتظار راهی جایگزین برای حفظ سلامت نمایندگان مردم در مجلس می‌رود.




 
کد مطلب: 60366
نام شما
آدرس ايميل شما


مهران
feedback
Romania
کلاس درس کلاس اولی ها آنلاین برگزار میشه
نمایندهای مجلس اونقدر سواد و علم و عمل و توان ندارن که یه ویدئو کنفرانس برگزار کنن
چه انتظاری دارید واقعا
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام