۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۱

قیمت و امکانات دو اپراتور وایمکس در یک نگاه

ایتنا- با خواندن این مقاله، با مقایسه وایمکس ایرانسل و مبین‌نت، و قیمت‌ها و مناطق تحت پوشش آنها،انتخاب بهترین خواهید داشت.
قیمت و امکانات دو اپراتور وایمکس در یک نگاه


شاید بتوان وایمکس را در ایران اینگونه معنی کرد: همان ADSL که سیم‌هایش را جمع کرده‌اند و قابلیت حمل دستگاه وجود دارد اما متاسفانه طبق قوانین وضع شده امکان اتصال به این تکنولوژی در حین حرکت وجود ندارد.

این موضوع به این معنا است که می‌توانید دستگاه را با خود به هرجا که دوست دارید حمل کنید اما سرویس اینترنت تنها در حالت سکون به شما ارائه خواهد شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سرویس وایمکس نیز طرفداران خاص خود را دارد، البته اگر جزو کاربران خانگی به حساب می‌آیید ADSL برای شما بهترین گزینه ممکن است.

ایرانسل
کاربر باید با مراجعه به سایت ارائه دهنده سرویس بسته وایمکس خود را با توجه به مکان جغرافیایی خود انتخاب کند.
نکته جالبی که در سایت وایمکس ایرانسل به چشم می‌خورد این است که بعضی از سرویس‌ها تقریبا قیمتی معادل قیمت ADSL شرکت‌های اینترنتی و یا حتی ارزان‌تر دارند، این درحالی است که ارائه‌کنندگان سرویس وایمکس تکنولوژی گران‌تر را خریداری کرده و پهنای باندشان ۲۵ درصد نسبت به شرکت‌های اینترنتی گرانتر است.

البته این موضوع در تهران صادق نیست و دربعضی از شهرستان‌های تحت پوشش این شرکت صدق می‌کند. در مورد قیمت‌ها هم کاربر باید به ازای یک بسته یک ماه ۱۲۸ کیلوبیتی با محدودیت حجمی پنج گیگابایت ۲۲ هزار تومان پرداخت کند.

البته کاربر می‌تواند سرعت‌های بالاتر نظیر ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه را با محدودیت حجمی چهار گیگابایت به قیمت ۲۲ هزار تومان تهیه کند.

مبین‌نت
شاید مبین‌نت مناطق بیشتری از کشور را تحت پوشش سرویس وایمکس خود قرار داده است به علاوه مهم نیست کاربر در چه جایی زندگی می‌کند چراکه قیمت‌ها برای تمامی نقاط کشور یکسان تعریف شده است.

مصرف کنندگان مبین‌نت می‌توانند سرویس ۱۲۸ کیلوبایتی یک ماه این شرکت را که محدودیتی پنج گیگابایتی دارد به قیمت ۲۰ هزار تومان تهیه کنند. در سرعت‌های بالاتر نظیر ۵۱۲ کیلوبایت سرویس یک ماه چهار گیگابایتی به قیمت ۲۴ هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
کد مطلب: 30437
نام شما
آدرس ايميل شما


داوود
feedback
Germany
من وایمکس ایرانسل دارم . باید بگم سرعت بد نیست و راضیم ولی بعضی اوقات واقعا اذیت میکنه که از شلوغی شبکه است. در ضمن قیمت 22 هزار تومن 512 با مالیات میشه 24 تومن در ماه که به نظرم قیمت گرونی هستش بابت هر دو اپراتور. اینطور که هر گیگ تو adsl 3.500 و در وایمکس ایرانسل 7.500 که گرون هستش . به هر حال مجبوری استفاده میکنم چون روی فیبر نوری adsl ارائه نمیشه .
بله
feedback
آخه وقتی شمایی که اخبارفناوری اطلاعات و ارتباطات رو درج میکنید هنوز فرق کیلوبایت و کیلوبیت رو نمیدونید و سرعت های اپراتور ها رو همیشه بر حسب کیلوبایت میزنید
از بقیه چه انتظاری هست؟
۱۲۸ کیلوبایت اگر باشه یعنی ۱ مگابیت!‌یعنی اگر ۱ مگابیت واقعا این قیمت ها بود ما هیچ غمی نداشتیم...
علی
feedback
حالا اگر در حال حرکت به اینترنت وصل بشیم آسمون به زمین کوبیده میشه که :
"مطابق قوانین این امکان وجود نداره ه ه ه "
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام