۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۶

چرا سامانه سنجش شبکه ملی اطلاعات در دسترس نیست؟

ایتنا - سامانه‌ای با عنوان "فرادید" که قرار بود برای آگاهی از کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات در اختیار عموم قرار گیرد، در حال حاضر در دسترس نیست و به نظر می‌رسد با تغییراتی مواجه شده و گفته شده است که به‌زودی از آن رونمایی خواهد ‌شد.
چرا سامانه سنجش شبکه ملی اطلاعات در دسترس نیست؟


سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات تحت عنوان "فرادید" اواسط شهریورماه امسال توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رونمایی و به اپراتورهای اینترنتی فرصت داده شد تا با بهره‌گیری از این سامانه، مشکلات شبکه خود را برطرف کرده و کیفیت خدمات خود را بهبود ببخشند تا این سامانه پس از ۴۵ روز در اختیار عموم قرار گیرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - درباره این سامانه گفته بود درحالی که ممکن است اصطلاحات تخصصی برای کاربران این سامانه که مردم هستند، مناسب نباشد، بعد از رونمایی سامانه به صورت عمومی، شاخص‌ها برای کاربر نهایی به‌صورت رضایت و عدم رضایت نشان داده می‌شود.

اما با گذشت ۴۵ روز از این اظهارات، این سامانه در اختیار عموم قرار نگرفت. مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- همان زمان درباره تاخیر پیش‌آمده در رونمایی از این سامانه اظهار کرد: این مجوزها و حساب‌ها اکنون برای اپراتورها تعریف شده و هم به اطلاعات خودشان و هم به اطلاعات اپراتورهای دیگر دسترسی دارند. البته اپراتورها برای ارتقای سامانه‌هایشان درگیری‌هایی داشتند. ما هم برای این‌که سامانه‌ها را در هم تلفیق کرده، بحث شکایات و تعرفه و کیفیت را در هم تجمیع کنیم تا به صورت یک مجموعه در اختیار مردم قرار گیرد، به زمان نیاز داشتیم.

حقی همچنین از آمادگی زیرساخت‌ها ظرف دو هفته خبر داد و البته پس از چند روز اعلام کرد این سامانه برای دسترسی به اطلاعات کیفیت سرویس‌ها، در اختیار عموم مردم قرار گرفته و اطلاعات این سامانه از سامانه‌های مختلف جمع‌آوری شده و تقریبا سامانه فرادید برای دسترسی عموم مردم آماده و نیاز به برخی هماهنگی‌هایی دارد که در حال انجام است.

با وجود این، در حال حاضر این سامانه در وب‌سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دسترس نیست. البته پیگیری‌ها از این سازمان حاکی از آن است که این سامانه با تغییراتی مواجه شده و مقرر است به‌زودی، بار دیگر با تغییر ماهیت از آن رونمایی شود.
کد مطلب: 59676
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام