۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۷

بیش از یک میلیون گوشی به‌طور قانونی وارد کشور شده‌است

ایتنا - در دی ماه سال جاری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه توسط بیش از ۱۰۰ شرکت واردکننده وارد کشور شده است.
بیش از یک میلیون گوشی به‌طور قانونی وارد کشور شده‌است


پس از ضابطه‌مند شدن واردات مسافری و اتصال سامانه گمرک به پلیس گذرنامه ناجا، بنابر اعلام کانال همتا (کانال اطلاع‌رسانی ثبت تلفن همراه)، در دی ماه ۹۸ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه توسط بیش از ۱۰۰ شرکت واردکننده وارد کشور شد. این در حالی است که میزان واردات قانونی تا قبل از طرح رجیستری، ماهیانه کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه بوده و مابقی نیاز کشور، از طریق قاچاق تامین می‌شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، همچنین با اتصال سامانه گمرک به ناجا، رویه ثبت مسافری صرفاً محدود به مسافران حقیقی شد و در این شرایط همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، شرکت‌های واردکننده توانستند در یک فضای رقابتی سهم خود را از تامین نیاز بازار احیاء کنند. در حال حاضر بخش عمده‌ نیاز بازار تلفن همراه از طریق گوشی‌های شرکتی که به‌صورت تجاری وارد کشور شده‌اند، تامین می‌شود.

طرح رجیستری یا شناسنامه‌دار کردن تجهیزات سیم‌کارت‌خور با هدف مبارزه با قاچاق از سال ۱۳۹۶ اجرایی شد و برخلاف گذشته که به دلایلی از جمله جعل شناسه IMEI گوشی‌ها با شکست مواجه می‌شد، این بار با ترکیب دو شناسه گوشی و سیم‌کارت به صورت همزمان، میزان تخلف از طریق جعل شناسه گوشی را به صفر رساند.

ازطرفی به‌گفته واردکنندگان، آمارها نشان می‌دهد ۲۰۵ هزار دستگاه موبایل در فروردین امسال به صورت تجاری وارد کشور شده بود و در پایان آذرماه این تعداد به ۱ میلیون و ۱۱۵ هزار دستگاه رسید. با مشاهده این روند، به‌نوعی می‌توان گفت واردات مسافری تلفن همراه جای خود را به واردات تجاری داده است.
کد مطلب: 59667
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام