۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۴

جریمه سنگین شرکت‌ها در پی نقض قوانین جدید حریم خصوصی اتحادیه اروپا

ایتنا- چندی از کمپانی‌های فعال در اتحادیه اروپا تاکنون به دلیل نقض قانون نوپای مقررات عمومی حمایت از داده‌ها مجبور به پرداخت جریمه سنگینی شده‌اند.
جریمه سنگین شرکت‌ها در پی نقض قوانین جدید حریم خصوصی اتحادیه اروپا
چندی از کمپانی‌های فعال در اتحادیه اروپا تاکنون به دلیل نقض قانون نوپای مقررات عمومی حمایت از داده‌ها مجبور به پرداخت جریمه سنگینی شده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گزارش‌ها حاکی از آن است که در طی یک سال و هشت ماهی که از اجرا شدن قانون مقررات عمومی حمایت از داده‌های اتحادیه اروپا می‌گذرد، 114 میلیون یورو جریمه از سوی کمپانی‌های مختلف به دلیل تخطی از این قانون دریافت شده است.
 
سازمان قضایی DLA Piper نیز اعلام کرده است که 160 هزار رخنه امنیتی در این بازه زمانی گزارش‌شده‌اند که بیشتر آنها از کشورهای بریتانیا، آلمان و هلند بوده‌اند.
گزارش رخنه‌های امنیتی در سال گذشته نسبت به 8 ماه اولیه آغاز اعمال این قانون به میزان 12.6 درصد رشد کرده است.
 اتحادیه اروپا
 
قانون مقررات عمومی حمایت از داده به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای حفظ امینت داده‌های کاربران اروپایی و با توانایی جریمه تا 4 درصد از درآمد سالانه کمپانی‌ها به اجرا در آمد.
این قانون همچنین به‌عنوان الگویی برای سایر نقاط جهان در رابطه با چگونگی تنظیم جریان اطلاعات شخصی افراد در کمپانی‌های بزرگ امروزی است.
 
گوگل در فرانسه به دلیل نقص این قانون و نداشتن شفافیت، مجبور به پرداخت 50 میلیون یورو به اتحادیه اروپا شد.
البته مطالعات سازمان قضایی DLA Piper جریمه 238 میلیون دلاری درخواست شده از شرکت هولدینگ هواپیمایی خطوط هوایی بین‌المللی (IAG) را محاسبه نکرده است. در غیر این صورت رقم جریمه‌های پرداختی بسیار بیش‌تر از رقم ذکر شده بود.
 
کد مطلب: 59628
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام