۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳

انصراف انگلیس از شرکت در قوانین کپی‌ رایت اتحادیه اروپا

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که بریتانیا قصد دارد تا پس از برگزیت از قوانین مرتبط با کپی‌رایت اتحادیه اروپا به نفع جامعه خود پیروی نکند.
انصراف انگلیس از شرکت در قوانین کپی‌ رایت اتحادیه اروپا
گزارش‌ها حاکی از آن است که بریتانیا قصد دارد تا پس از برگزیت از قوانین مرتبط با کپی‌رایت اتحادیه اروپا به نفع جامعه خود پیروی نکند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، بریتانیا ممکن است پس از برگزیت از برخی از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کند، اما به نظر می‌رسد که تصمیم این کشور در رابطه با قوانین کپی‌رایت چیز دیگری است.
کریس اسکیدمور به‌عنوان وزیر علوم انگلستان اعلام کرده است که بریتانیا پس از برگزیت در 31 ژانویه قوانین کپی‌رایت اتحادیه اروپا را اجرا نخواهد کرد.
 
این امر به کمپانی‌های اینترنت بریتانیایی و کاربران اجازه می‌دهد که از پیروی از جنبه‌های بحث‌برانگیز قوانین کپی‌رایت از قبیل ماده 13 (که به‌موجب آن تمامی محتوای وب‌سایت‌ها باید ازلحاظ کپی‌رایت موردبررسی قرار بگیرند) خودداری کنند.
البته اتحادیه اروپا با در نظر گرفتن برخی شرایط قوانین پیروی از این ماده را آسان‌تر کرده است اما به نظر می‌رسد که بریتانیا به‌صورت کلی اجازه اجتناب از این ماده را به شهروندان خود داده است.
 کپی رایت اتحادیه اروپا

علاوه بر این کمپانی‌هایی مانند گوگل نیز در برابر ماده 11 مقاومت کرده‌اند.
این ماده مجامع خبری را ملزم می‌کند که مبلغی را برای نقل‌قول‌هایی که فراتر از گزیده‌های بسیار کوتاه است، بپردازند.
عدم پیروی از قوانین کپی‌رایت به غول‌های اینترنت اجازه می‌دهد که بخش‌های بزرگ‌تری از مقاله‌ها را در نتایج جست‌وجوهای خبری بگنجانند.
                                                                                     
البته این امر به معنای آن نیست که انگلستان به‌صورت کلی قوانین مرتبط با کپی‌رایت را نقض خواهد کرد، بلکه این کشور بیش از هر زمان دیگری به دنبال مبارزه با دزدی محتوا است.
با این‌ حال، واضح است که این کشور سعی دارد تا در این زمینه مسیر ویژه خود را طی کند و در مورد پیروی از قوانین مرتبط با کپی‌رایت اتحادیه اروپا احساس فشار نکند.
 
کد مطلب: 59698
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام