۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰

ساخت پهپاد انعطاف‌پذیر با الهام از کبوترها

ایتنا- محققان دانشگاه آکسفورد با مطالعه نحوه تغییر شکل بال پرنده‌ها در طی پرواز موفق به ساخت پهپاد روباتیک جدید باقابلیت‌های پرواز ویژه شدند.
ساخت پهپاد انعطاف‌پذیر با الهام از کبوترها
محققان دانشگاه آکسفورد با مطالعه نحوه تغییر شکل بال پرنده‌ها در طی پرواز موفق به ساخت پهپاد روباتیک جدید باقابلیت‌های پرواز ویژه شدند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، محققان برای این‌که بتوانند قابلیت مانور سیستم‌های خودکار هوایی را به نسبت نمونه‌های فعلی افزایش بدهند، به الهام گیری از پرندگان روی آورده‌اند.
 
گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد کبوتر روبات ویژه‌ای اختراع کرده‌اند که پیجن بات نام دارد و می‌تواند مانند پرنده‌های واقعی بال‌هایش را بازکرده، خم کند و تغییر شکل بدهد.
 
ماشین‌هایی که می‌توانند بال‌های خود را مانند پرنده‌های واقعی تکان بدهند می‌توانند در فضاهای کوچک‌تر مانور بهتری بدهند و به هنگام وزش بادهای تند مسیریابی بهتری داشته باشند.
 
 ساخت پهپاد انعطافپذیر با الهام از کبوترها
 
محققان این پژوهش در این رابطه اعلام کرده‌اند که:« پرنده‌ها می‌توانند در طول پرواز شکل بال‌های خود را بر اساس موقعیت تغییر بدهند اما نوحه انجام این کار هنوز به‌صورت کامل درک نشده است.» به همین خاطر این محققان از اجساد پرندگان برای مطالعه چگونگی باز و بسته شدن بال‌های آن‌ها استفاده کردند.
 
آن‌ها دریافتند که زاویه مچ و انگشتان پرنده‌ها تراز پر پرواز آن‌ها و درنتیجه شکل بال‌هایشان را مشخص می‌کند. کبوترها با کشیدن همزمان مچ و انگشتانشان یا جدا کردن آن‌ها از هم می‌توانند چرخش‌های شدیدی داشته باشند و در تلاطم بادها پرواز کنند. این محققان سپس از این دانش برای ساخت کبوتر روباتیک مجهز به کنترل از راه دور استفاده کند.
 
محققان می‌توانند از این سازه برای مطالعه پرواز پرنده‌ها استفاده کنند. یافته‌های آینده آن‌ها می‌تواند به ساخت پهپادهای بهتری منجر شود که می‌توانند باقدرت و تمرکز بیشتری نسبت به پهپادهای امروزی به پرواز دربیایند.
 
کد مطلب: 59603
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام