۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰

ارائه استاندارد جدید بلوتوث برای کیفیت صدای بهتر

ایتنا- گروه Bluetooth Special Interest به‌تازگی استاندارد جدیدی را برای خروجی صدا با عنوان LE Audio معرفی کرده است که با فرمت‌های عمومی بلوتوث مثل بلوتوث 5 تفاوت دارد و مختص صدای بلوتوث است.
ارائه استاندارد جدید بلوتوث برای کیفیت صدای بهتر
گروه Bluetooth Special Interest  به‌تازگی استاندارد جدیدی را برای خروجی صدا با عنوان LE  Audio معرفی کرده است که  با فرمت‌های عمومی بلوتوث مثل بلوتوث 5 تفاوت دارد و مختص صدای بلوتوث است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، مزایای استفاده از فرمت LE Audio نسبت به بلوتوث سنتی شامل پشتیبانی بومی برای دستگاه‌هایی مانند سمعک و اضافه کردن ویژگی‌هایی مانند اشتراک صوتی است.
قابلیت اشتراک صوتی به لطف عملکرد جدید «پخش صوتی» که بخشی از استاندارد LE Audio است، امکان‌پذیر شده است.
 
به افراد امکان می‌دهد که چیزی که می‌شوند را از طریق تلفن‌های خود یا سایر دستگاه‌ها با افراد اطراف خود به اشتراک بگذارند. به‌عنوان‌مثال کاربران می‌توانند موسیقی را با خانواده یا دوستان خود به اشتراک بگذارند.
شرکت‌ها همچنین می‌توانند از این ویژگی برای پخش صوتی برای همه در یک فضای عمومی مانند فرودگاه یا رستوران‌ها استفاده کنند.
 
 
از دیگر پیشرفت‌های استاندارد LE Audio نسبت به نمونه قبلی می‌توان به استفاده از کدک جدیدی به نام (LC3) اشاره کرد که ضمن استفاده از توان کمتر، صدای با کیفیت بالاتر را ارائه می‌دهد.
این استاندارد همچنین به توسعه‌دهندگان کمک کند تا برنامه‌هایی را ایجاد کنند که عمر باتری شمارا به خطر نمی‌اندازند.

در آخر، این استاندارد انتقال چندین جریان صوتی را امکان‌پذیر می‌کند  که بر اساس ادعاهای گروه Bluetooth Special Interest   به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا تجربه پخش استریو در محصولاتی مانند ایربادهای بی‌سیم را بهبود بخشند.
 
گروه Bluetooth Special Interest تائید کرده است که مشخصات بلوتوث LE Audio در نیمه اول سال میلادی جاری عرضه خواهد شد.
 
کد مطلب: 59485
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام