۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۵

بی‌ام‌و برای موتورسواران عینک هوشمند می‌سازد + ویدئو

ایتنا - این عینک‌ نوآورانه تمام داده‌های مربوط به حمل‌و‌نقل از جمله سرعت، یا دنده را در میدان دید موتور‌سوار قرار خواهد داد.
بی‌ام‌و برای موتورسواران عینک هوشمند می‌سازد + ویدئو

بی‌ام‌دبلیو (‌BMW)‌، سازنده خودرو و موتورسیکلت، اعلام کرد به مناسبت ۱۰۰ سالگی خط تولید موتورسیکلت این خودروسازی، بی‌ام‌دبلیو موتوراد (BMW Motorrad)، عینک هوشمند کانکتدراید اسمارت‌گلسز (ConnectedRide Smartglasses) را روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، عینک‌ نوآورانه موتورسیکلت بی‌ام‌دبلیو، با فناوری هدآپ (Head Up)، تمام داده‌های مربوط به حمل‌ونقل ازجمله سرعت، یا دنده را مستقیما و در لحظه، در میدان دید موتورسوار قرار خواهد داد، و پیش‌بینی می‌شود موتورسواری ایمن‌تری را فراهم کند.

این عینک‌ به‌راحتی از طریق بلوتوث و نرم‌افزار به گوشی هوشمند متصل می‌شود. تنظیمات و شیوه نمایش داده‌ها را می‌توان قبل از سواری یا در حین آن، با کمک کنترل چندکاره‌ای که روی دسته موتورسیکلت تعبیه می‌شود، انتخاب کرد.

بر اساس توضیحات وب‌سایت بی‌ام‌دبلیو، این عینک هوشمند، علاوه بر رابط کاربری فردی و افزایش ایمنی، بسیار راحت است. این عینک و نمایشگر آن برای پاسخگویی به نیازهای خاص موتورسواران طراحی شده است، و به‌راحتی با انواع کلاه ایمنی و فرم‌های مختلف صورت سازگار است که استفاده از آن را برای ساعت‌ها راحت می‌کند. علاوه بر این، باتری لیتیوم-یونی آن تا ۱۰ ساعت کار می‌کند.

بی‌ام‌دبلیو موتوراد این عینک را با دو مجموعه از لنزهای تاییدشده محافظ UVA و UVB به همراه قاب عرضه می‌کند. یک جفت از لنزها ۸۵٪ شفاف‌اند و با کلاه ایمنی یا آفتاب‌گیر قابل‌استفاده‌اند. جفت لنز دیگر عینک‌ها رنگی‌اند و عینک هوشمند را به یک عینک آفتابی تبدیل می‌کنند.

موتورسوارانی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، می‌توانند لنزها را با یک آداپتور آر ایکس (RX) با دقت بینایی موردنظر (حداکثر تا ۴ دیوپتر) تنظیم کنند. کسانی که از لنز‌های چشمی استفاده می‌کنند نیز می‌توانند به‌طورمعمول از آن‌ها استفاده کنند. این مجموعه شامل یک کیف و یک کابل شارژ یو‌اس‌بی (USB) نیز خواهد بود.

عینک هوشمند موتورسواری بی‌ام‌دبلیو، اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. هرچند هنوز قیمت فروش آن‌ها در ایالات متحده مشخص نشده است، اما در اروپا با حدود ۷۵۰ دلار می‌توان یکی از آن‌ها را خرید.

 
کد مطلب: 73878
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام