۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۱

هیوندای و اوبر از طرح مفهومی تاکسی پرنده خود رونمایی کردند

ایتنا- کمپانی حمل‌ونقل مسافر اوبر در همکاری با شرکت خودروسازی هیوندای از طرح مفهومی تاکسی‌های پرنده خود رونمایی کرد.
هیوندای و اوبر از طرح مفهومی تاکسی پرنده خود رونمایی کردند
کمپانی حمل‌ونقل مسافر اوبر در همکاری با شرکت خودروسازی هیوندای از طرح مفهومی تاکسی‌های پرنده خود رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، ایده خلاقانه ساخت تاکسی‌های پرنده اوبر بیش‌ازپیش به واقعیت نزدیک می‌شود. این کمپانی در همکاری را کمپانی خودروسازی هیوندای طرح مفهومی تاکسی پرنده‌ای به نام S-A1 را برای انجام سفرهای هوایی اوبر رونمایی کردند.
 
البته این پروژه چندان تفاوتی با پروژه‌های مشابه از سایر رقبای این کمپانی‌ها ندارد اما همچنان می‌توان به آن امید زیادی داشت. این خودروی چهارنفره تمام برقی می‌تواند به‌صورت عمودی نسبت به زمین نشست‌وبرخاست کرده و با سرعت 180 مایل بر ساعت به حرکت دربیاید. قدرت باتری این سازه نیز قابل‌قبول است و می‌تواند با یک‌بار شارژ تا 60 مایل را بپیماید.
 
 
 
البته یک هاب ویژه هم برای این خودروها طراحی شده است که به تاکسی‌های پرنده متصل می‌شود و آن‌ها را کنترل می‌کند. در همکاری میان این دو شرکت هرکدام وظیفه خاصی را برعهده گرفته است. ابر اتصالات خدمات پشتیبانی این خودرو را با مرکز حمل‌ونقل زمینی و سفرهای درخواست شده برقرار می‌کند و هیوندای نیز به تولید و استقرار این تاکسی‌ها می‌پردازد.
 
رونمایی از این خودرو در راستای برنامه‌های Elevate اوبر است که زمینه را برای راه‌اندازی Uber Air در سال 2023 فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که تا به امروز کمپانی‌های هواپیماسازی مختلفی نظیر مانند بل، بوئینگ (از طریق شرکت تابعه Aurora) و آمبرائر در این برنامه شرکت کرده‌اند.
 
اوبر در رابطه با همکاری خود با هیوندای توضیح داده است که این خودروساز در ساخت خودروها با مقیاس جهانی تجربه دارد و همین امر به همه‌گیر شدن تاکسی‌های پرنده و پایین آوردن هزینه‌های ساخت و به‌کارگیری این سیستم کمک خواهد کرد. هیوندای نیز به‌نوبه خود این همکاری را بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر برای تبدیل‌شدن به یک «ارائه‌دهنده راه‌حل هوشمند تحرک» دانست. هر دو شرکت معتقدند که دنیای حمل‌ونقل در حال تغییر است و آن‌ها می‌خواهند دراین‌بین از رقبای خود پیشی بگیرند.
 
کد مطلب: 59483
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام