۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰

ساخت هدست واقعیت مجازی 8K برای ناسا

ایتنا- کمپانی VRgineers در نمایشگاه CES از هدست واقعیت مجازی 8K خود که با هدف استفاده‌های تجاری و سازمانی ساخته شده است، رونمایی کرد.
ساخت هدست واقعیت مجازی 8K برای ناسا
کمپانی VRgineers در نمایشگاه CES از هدست واقعیت مجازی 8K خود که با هدف استفاده‌های تجاری و سازمانی ساخته شده است، رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، مهندسان کمپانی VRgineers از مدت‌ها پیش کار ساخت هدست‌های واقعیت مجازی برای استفاده حرفه‌ای را آغاز کرده‌اند. این کمپانی هم‌اکنون موفق شده است تا از جدیدترین و مجهزترین هدست واقعیت مجازی خود در نمایشگاه CES رونمایی کند.
 
این هدست که مانند نمونه قبلی خود XTAL نام گرفته و منحصراً برای استفاده سازمانی ساخته شده است، با رزولوشن 8K ارائه می‌شود. همین امر موجب شده است که تصاویر خروجی این هدست در نوع خود از بهترین و بالاترین کیفیت برخوردار باشد. البته این سازه ویژگی‌های دیگری نیز دارد که می‌توان از آن به قابلیت‌های رندر تصویر آن اشاره کرد.
 
 هدست واقعیت مجازی ناسا
 
این قابلیت درواقع یک ماژولی تلفیقی از واقعیت افزوده و لنزهای بهبود یافته است که موجب می‌شود میدان دید این دستگاه به 180 درجه برسد. اظهارات کسانی که شانس تست XTAL  را در CES داشته‌اند حاکی از آن است که تصاویر این هدست واقعاً شفاف و واقعی است و کنترل‌کننده‌های آن بسیار واضح هستند.
 
یکی دیگر از قابلیت‌های این هدست سیستم ردیاب چشم آن است که کاربر با استفاده از آن می‌تواند با نگاه کردن و ارائه دستورهای با دنیای مجازی این هدست ارتباط برقرار کند. سنسورهای موجود در زیر این هدست موجب شده است که در صورت تمایل با حرکات دست و بدن هم بتوان در این دنیا به فعالیت پرداخت.
 
این هدست که قیمت پایه آن 8000 دلار در نظر گرفته شده است برای استفاده کاربران عادی نیست و همان‌طور که گفته شد هدف از ساخت این هدست کاربری‌های سازمانی نظیر آموزش امنیت به کارکنان است. لازم به ذکر است که نسخه قدیمی‌تر XTAL هم‌اکنون در سازمان‌هایی مانند وزارت دفاع آمریکا، نیروی دریایی ایالات‌متحده و ناسا استفاده می‌شود.
 
کد مطلب: 59478
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام