۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳

دریافت هزینه بابت رمز پویا غیرقانونی است

ایتنا - یک مقام مسئول در نظام بانکی گفت: بابت پیامک‌های رمز دوم پویا نباید هیچ مبلغی از مشتریان نظام بانکی کسر شود.
دریافت هزینه بابت رمز پویا غیرقانونی است

یک مقام مسئول در نظام بانکی گفت: بابت پیامک‌های رمز دوم پویا نباید هیچ مبلغی از مشتریان نظام بانکی کسر شود.

به گزارش ایتنا از مهر،‌ مسعود خاتونی با تأکید بر اینکه بابت پیامک‌های رمز دوم پویا نباید هیچ مبلغی از مشتریان نظام بانکی کسر شود، گفت: بنا بر ابلاغیه‌های مکرر بانک مرکزی، نه بانک‌ها و نه اپراتورها، حق اخذ مبلغ از مشتریان را ندارند.

وی افزود: سه روش نصب اپلیکیشن، ussd و پیامک از جمله روش‌هایی هستند که مشتریان نظام بانکی باید از طریق آنها اقدام به دریافت رمز پویا کنند که در هر سه حالت، هیچ گونه مبلغی نباید از مشتری نظام بانکی کسر شود.

این مقام مسئول گفت: حتی اپراتورها هم حق کسر مبلغ مرتبط با ارسال و دریافت پیامک‌های حاوی رمزهای یکبار مصرف را از مشتریان نظام بانکی ندارند و این اقدام در صورت وقوع مطابق با بخشنامه‌های بانک مرکزی غیرقانونی خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمام هزینه پیامک‌ها باید از سوی بانک پرداخت شود و پیامکی هم که بانک برای مشتری ارسال می‌کند، هیچ گونه بار مالی به دوش دارندگان کارت‌های بانکی نخواهد داشت.

وی گفت: اگر یک مشتری بابت درخواست رمز یک بار مصرف با کسر مبلغ از شارژ سیم کارت خود مواجه شده است، حتماً به دلیل بروز یک مشکل در سیستم‌های بانک مربوطه است که بانک‌ها باید به سرعت تنظیمات لازم را در سیستم‌های خود انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول، بانک‌ها به صورت رایگان باید رمز یکبار مصرف را در اختیار مشتریان قرار دهند و حق دریافت هیچ گونه هزینه‌ای را ندارند.
کد مطلب: 59366
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام