۵
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۸

فعال‌سازی ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی رمز دوم پویا در بانک‌ها

ایتنا - یک کارشناس بانکی با اشاره به ۱۵۳ هزار پرونده باز فیشینگ، از فعال‌سازی ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی رمز دوم پویا در بانک‌های مختلف خبر داد.
فعال‌سازی ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی رمز دوم پویا در بانک‌ها

یک کارشناس بانکی با اشاره به ۱۵۳ هزار پرونده باز فیشینگ، از فعال‌سازی ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی رمز دوم پویا در بانک‌های مختلف خبر داد.

عشرت عدالت با بیان این‌که تعداد پرونده‌های باز قضایی در حوزه سایبری افزایش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۳ هزار پرونده باز قضایی در حوزه فیشینگ داریم و ۶۰ درصد جرایم سایبری در یک سال گذشته نیست، مربوط به فیشینگ بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی با اشاره به بیش از ۱۶ میلیون تراکنش بدون حضور کارت در روز، تصریح کرد: بانک مرکزی و بانک‌ها برای مقابله با موضوع فیشینگ و این دسته سوءاستفاده‌ها اقدام به راه‌اندازی سرویس رمز دوم پویا کرده‌اند که از خردادماه سال جاری به صورت اپلیکیشن تا حدودی اجرایی شد.

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات افزود: با توجه به این‌که همه افراد گوشی هوشمند نداشتند و میزان استفاده از رمز دوم پویا در این مدت کمتر از سه درصد بود، بانک مرکزی سامانه هریم را برای ارسال رمز دوم پویا به طور پیامکی راه‌اندازی کرد.

به گفته عدالت، قرار است از هفته دوم دی ماه رمز دوم پیامکی به صورت پایلوت در برخی بانک‌ها انجام شود و انتظار بانک‌ها این است که با افزایش استفاده از این سرویس، مخاطرات تراکنش‌های بدون حضور کارت کاهش یابد.

وی درباره میزان استقبال مردم از سرویس رمز دوم پویا تاکنون، گفت: این رقم در هر بانکی متفاوت است، برای مثال برخی بانک‌ها ریسک ناشی از این امر را پذیرفتند و رمز دوم پویا را برای همه مشتریان خود فعال کردند و با ارسال پیامکی به آن‌ها متذکر شدند که برای هر مشتری شماره تلفن فعلی او به عنوان شماره تلفن تاییدشده تلقی می‌شود و در غیر این صورت باید افراد اقدام به تغییر شماره تلفن خود کنند.

این کارشناس بانکی اضافه کرد: فعال‌سازی در این بانک‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده، اما برای سایر بانک‌ها، میزان فعال‌سازی به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد است.
به گفته عدالت، پس از قطع سرویس رمز دوم ایستا، استفاده از رمز دوم پویا قطعا افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی همچنین درخصوص استفاده از رمز دوم پویا در دنیا، گفت: اکثر بانک‌های دنیا این مرحله را طی کرده و از آن گذشته‌اند و اکنون ابزارهای بیومتریک را جایگزین آن‌ کرده‌اند، اما تا سه چهار سال پیش بسیاری از بانک‌های اروپایی نیز از رمز دوم پویا استفاده می‌کرده‌اند.

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که تکنولوژی به ایران معمولا با تاخیر وارد می‌شود، مخاطرات آن نیز با تاخیر می‌آید و بر همین اساس ابزارهای مبارزه با آن نیز کمی با تاخیر به اجرا در می‌آید، اما نکته مهم این است که این طرح در اروپا نیز به عنوان یکی از طرح‌های موفق اجرایی شده است.
کد مطلب: 59294
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
قطعی اینترنت کم ما فروشگاههای اینترنتی رو به خاک سیاه نشانده (همین امروز هم دوباره باز اینترنت جهانی قطع شده) که این بامبول جدید رمز پویا هم همون ته‌مونده نفس ما رو بگیره و همگی باهم ورشکست بشیم و تمام.
خدایا زودتر نجاتمون بده از دست این مدیران بی کفایت و بی تدبیر
feedback
Iran, Islamic Republic of
مگه تو فروشگاه اینترنتیت کلاه برداری میکنی که نگران رمز دوم پویا هستی؟ خدا افراد بیسوادی که شدن ادمین را از این مملکت بگیره که هر چی بیسواده اومده تو اینترنت
feedback
Iran, Islamic Republic of
سامسونگ نرم‌افزار تبدیل تلفن همراه به کارتخوان را با استفاده از NFC از 2019 در لهستان و از آغاز 2020 برای کلّ اروپا و خاورمیانه راه‌اندازی کرده
شما که عُرضه نداشتید دستگاه pos به مردم بفروشید و [با سنگِ جواز کسب] کارشکنی کردید؛ لا اقل این نرم‌افزار یا مشابهش را ارائه کنید تا هرکس با استفاده از Epos (تلفیق مجازی + فیزیکی: مجاورتِ کارت بانکی با موبایل) خریدش را به نحو مطمئن انجام دهد
کافیست فروشندۀ کالا / خدمات، در سایتِ [تأیید شده]
شماره حسابِ [تأیید شده] ارائه کند،
مشتری هم کارت بانکیِ [تأیید شده] را
نزدیک موبایلِ [رجیسترشده] گذاشته و
پرداخت موبایلی از طریق اپراتورِ [تأیید شده] انجام شود
درست است که با اینکار بنده مجبور می‌شوم موبایلِ اثرانگشت و nfc دار، بخرم ولی چون
{کارتِ بانکی + موبایل + سیمکارت + اثر انگشت} = همه مال شخص خودمه و هرجا رفتم
(حج و زیارت و سفر خارجه) همراهمه؛ در تحمّل هزینه‌اش تعلل نمیکنم
ضمناً از موبایل‌ساز و موبایل‌فروش تا اپراتور، بانک، کارخانه، شرکتها و ادارات، میتوانند موبایل قسطی ارائه کنند
چرا و تا کِی مردم، جور ندانم‌کاری / کم‌کاری مسئولین، کِشند؟
و السلام علا من اتبع الهدا
feedback
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا خودت نکنه موبایل فروشی؟ برای خودت بازار گرمی میکنی؟
الله یهدی قوم الظلمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
من که نوشتم اصلاً موبایل هوشمند ندارم، اگه با دقت میخوندی
خبرشو در انترنت خوندم اونجا این اسمو نوشته بود
اگه بجاش هر اسم دیگه ای بود هیچ فرقی نداشت حتا GLX
تعصب جهالته که خوشبختانه خدا این مقدار عقل بهم داده که تعصب نداشته باشم
ولی بقول معروف اگر نخوردیم نون گندم دیدیم دست مردم
سامسونگ هم چندان مالی نیست که آدم بخواد براش تعصب کنه
مهم اصل قضیه است اینکه کسی هرچی رو سیاسی کنه و بجای پرداختن به موضوع به حاشیه بره متأسفانه نشانۀ سطح پایین هوشه
چنین بچه‌ای هرگز نمیتونه توی کلاس هواسش را بر مطلب تمرکز بده، لذا موفق نمیشه
کلی گفتم به خودت نگیر
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام