۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۰

سرانجام اولین فناوری هلیکوپترهای بدون خلبان رونمایی شد

ایتنا- کمپانی Skyryse به‌تازگی موفق به ساخت سیستمی‌شده است که با اضافه شدن به هلی‌کوپتر‌ها می‌تواند آن‌ها را از خلبان بی‌نیاز کند.
سرانجام اولین فناوری هلیکوپترهای بدون خلبان رونمایی شد
کمپانی Skyryse به‌تازگی موفق به ساخت سیستمی‌شده است که با اضافه شدن به هلی‌کوپتر‌ها می‌تواند آن‌ها را از خلبان بی‌نیاز کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، بسیاری از کمپانی‌ها نظیر اوبر این روزها به دنبال ساخت هواپیماهای عمودپروازی هستند که بتوانند به‌صورت خودکار فرود و صعود کنند اما این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برد. بااین‌حال به‌تازگی کمپانی‌ای به نام Skyryse فناوری جدیدی را معرفی کرده است که ممکن است ساخت هواپیماهای عمو پرواز خودکار را آسان‌تر کند.
 
وجه تمایز پروژه Skyryse با دیگر پروژه‌های مرتبط با هواپیماهای عمودپرواز خودکار در این است که فناوری این کمپانی به‌جای ساخت هواپیمای جدید برای افزوده شدن به هواپیماهای فعلی ساخته شده است. این پروژه متشکل از موتور پروازی خودکاری است که از ابزاری طراحی شده است که برای کار با هلیکوپتر Robinson R-44 ساخت شده‌اند.
 
 
 
این موتور پروازی شامل کنترل‌های پروازی است که امکان پرواز کاملاً خودکار یا خودکار کردن جنبه‌های خاص از پرواز را فراهم می‌آورد. این شرکت پروژه خود را به کنترل کروز اتومبیل تشبیه می‌کند. سنسورهای به‌کاررفته در این سازه هواپیما را به کمک داده‌های پرواز هدایت و تثبیت می‌کند. علاوه بر این لایه امنیتی اضافی این سیستم حرکات هواپیما را نظارت می‌کند و مراقب اقداماتی است که از مرزهای امنیتی فراتر می‌روند.
 
علاوه بر این سازه یاد شده در روی زمین هم از پدهای حسگر ویژه‌ای به نام «هلی پدهای هوشمند» استفاده می‌کند. این هلی پدها نه‌تنها اطلاعات شرایط وزش باد و آب‌وهوا را در اختیار سیستم پرواز قرار می‌دهند بلکه آن را از اشیا کم ارتفاع مانند پرنده‌ها و پهپادها هم آگاه می‌کند. تمامی این سیستم‌ها برای یکپارچگی با اطلاعات ارتباطی و شبکه‌های  FAA موجود ساخته‌شده‌اند که بتوان با استفاده از آن‌ها مسیرهای پرواز، ارتفاع و سایر داده‌های بحرانی مشابه را تجزیه‌وتحلیل کرد.
اگرچه آزمایش این سیستم اخیراً با موفقیت انجام شد اما این کمپانی اطلاعاتی در رابطه با عرضه گسترده آن در اختیار ندارد. بااین‌حال اگر فناوری این کمپانی توسط تولیدکنندگان هلیکوپتر پشتیبانی شود، می‌توان آن را به‌عنوان روشی ساده‌تر برای اضافه کردن ویژگی‌های خودکار به هواپیماهای فعلی در نظر گرفت.
 
کد مطلب: 59240
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام