۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۳۰

ورود خودروهای خودران به خیابان‌ها ایالت نوادا

ایتنا- کمپانی خودروسازی موشنال موفق شد که مجوز تست خودروهای کاملا خودران و بدون راننده را از ایالت نوادا دریافت کند و به‌زودی این خودروها را در جاده‌های عمومی این ایالت تست خواهد کرد.
ورود خودروهای خودران به خیابان‌ها ایالت نوادا
کمپانی خودروسازی موشنال موفق شد که مجوز تست خودروهای کاملا خودران و بدون راننده را از ایالت نوادا دریافت کند و به‌زودی این خودروها را در جاده‌های عمومی این ایالت تست خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی موشنال که حاصل همکاری کمپانی‌های نام آشنای هیوندای و اپتیو است قصد دارد تا خودروهای کاملا خودران خود را در جاده‌های نوادا تست کند. مقامات نوادا به این خودروساز اجازه داده‌اند که خودروهایی که هیچ‌گونه راننده‌ای در خود ندارند را در این ایالت تست کنند.
 
کارل اینما به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی و رییس موشنال در وب‌سایت خود نوشته است که:« در ماه‌های آینده شاهد اتمام دوره دقیق خود ارزیابی و تست هستیم. ما در این دوره‌ها  به مطالعه عملکرد و امنیت وسایل نقلیه خود در طی هزاران مایل و در شرایط مختلف جاده‌های عمومی و خصوصی پرداختیم.» او همچنین اعلام کرد که این فرایند تست شامل خودروهای کاملا خودران نیز می‌شود.
 
موشنال قصد دارد که در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های یاد شده در طی ماه‌های آینده خودروهای خودران خود را به جاده‌های عمومی ایالت نوادا وارد کند. البته اگرچه این خودروها در این مرحله هیچ راننده‌ای ندارند اما فردی برای حفظ امنیت در صندلی شاگرد می‌نشیند و در صورت نیاز می‌تواند خودرو را متوقف کند.
 
 
 
اینما در این رابطه اعلام کرد که خودروها در این تست مسیر سریع‌تر و کوتاه‌تر را در پیش نمی‌گیرند و سعی می‌کنند مسیر امن را طی کنند و برخی اوقات رسیدن به پیاده‌روی مجازی نیازمند طی مراحل بیشتری است. او همچنین اظهار امیدواری کرد که سایر کمپانی‌ها نیز از مسیری که آن‌ها طی کرده‌اند استفاده کنند.
 
تأییدیه نوادا نقطه عطف مهم برای موشنال در جهت هدف استفاده از خودروهای خودران برای تاکسی‌ها و خودروسازهایی است که در سال 2022 آماده می‌شوند. کمپانی لیفت و موشنال در طی سال‌های گذشته در ایالت نوادا از تاکسی‌های روباتیک استفاده کرده‌اند و بیش از 100 هزار سفر در این منطقه انجام شده است.
 
جالب است بدانید که چندین خودروساز دیگر اجازه تست خودروهای کاملا خودران را در جاده‌های عمومی آمریکا دریافت کرده‌اند. برای مثال کمپانی ویمو موفق شده است که این اجازه را در ایالت آریزونا دریافت کند.
کد مطلب: 63114
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام