۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۱
هشدار پلیس فتا:

مراقب کلاهبرداری‌ها با ترفند دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف باشید

ایتنا - لاهبرداران با ترفند ارائه خدمات رمز یک‌بار مصرف متقاضیان را به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و از حساب طعمه‌های خود برداشت غیر مجاز می‌کنند.
مراقب کلاهبرداری‌ها با ترفند دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف باشید

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری‌های صورت گرفته‌ها با ترفند دریافت رمز دوم یکبار مصرف به شهروندان هشدار داد و گفت: مراقب پیامک‌های جعلی ارسال شده، در این خصوص باشید.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت : همزمان با اجرای طرح الزامی کردن دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا یا otp  و اطلاع رسانی‌های گسترده در کشور مبنی بر آگاه سازی هموطنان از اجرای طرح مذکور از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی، افراد سود جو با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده نسبت به ارسال پیامک به هموطنان اقدام می کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: کلاهبرداران با ترفند ارائه خدمات رمز یک‌بار مصرف متقاضیان را به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و از حساب طعمه‌های خود برداشت غیر مجاز می‌کنند.

وی افزود : با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته، هموطنان برای دریافت خدمات بانکی مذکور صرفا با مراجعه به سایت‌های اطلاع رسانی بانک ها و فروشگاهای اینترنتی مجاز نسبت به دریافت نرم‌افزارهای مربوطه اقدام وضمن مراجعه حضوری به بانک‌های عامل نسبت به راه‌اندازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیامک‌هایی که از سوی منابع نامعتبر برای آنها ارسال می‌شود، توجه نکنند.

این مقام مسئول بیان داشت: شهروندان آگاه باشند که مراکز دولتی و بانک‌ها اصولا در قالب طرح ماسک و از طریق سرشماره هایی که نام سازمان و ارگان پیام دهنده در سر شماره مشخص است برای متقاضیان خود پیامک ارسال می‌کنند و عمدتا در هنگام ثبت نام و دریافت اطلاعات ، هیچ گونه مبلغی را دریافت نمی‌کنند.

سرهنگ پاشایی ضمن تاکید بر اینکه هوشیاری و آگاهی هموطنان از آسیب‌ها، تهدیدات و ترفندهای افراد مجرم در ارتکاب جرم شرط اصلی پیشگیری از جرایم حوزه سایبر می‌باشد، از شهروندان خواست درصورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
کد مطلب: 59140
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام