۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۸

افزوده شدن لایه نوری به نقشه گوگل برای سهولت پیاده‌روی در شب

ایتنا- شرکت گوگل در راستای بهبود خدمات خود برای کاربران نقشه این شرکت اقدام به اضافه کردن اطلاعاتی جدید به نقشه گوگل کرده است که نشان می‌دهند کدام مسیرها دارای چراغ روشن هستند.
افزوده شدن لایه نوری به نقشه گوگل برای سهولت پیاده‌روی در شب
شرکت گوگل در راستای بهبود خدمات خود برای کاربران نقشه این شرکت، به تازگی اقدام به اضافه کردن اطلاعاتی جدید به نقشه گوگل کرده است که نشان می‌دهند کدام مسیرها دارای چراغ روشن هستند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، در حقیقت این قابلیت به این معنی است که زمانی که کسی قصد پیاده‌روی دارد، به کمک نقشه گوگل می‌تواند از افتادن در مسیرهای تاریک پیشگیری کرده و تنها در مسیرهایی حرکت کند که نور کافی را برای ارائه به حاضرین در محیط دارند.
 
این قابلیت با کمک قابلیت دیگری که توسط گوگل معرفی شده است(یعنی قابلیت مسیریابی واقعیت افزوده) می‌تواند پیاده‌روی را به سطحی جدید از اطمینان و جذابیت رسانده و مسلما برای بسیاری از کاربران جهانی مفید باشد.
 
 نقشه گوگل
 
البته اطلاعات یاد شده هنوز به صورت رسمی از خود گوگل به رسانه‌ها انتقال داده نشده است، ولی گروهی از تولید کنندگان نرم‌افزارهای اندرویدی با بررسی کردن APK مربوط به نسخه‌های جدید اندروید متوجه شده‌اند که قابلیت‌های مختلفی در نسخه بعدی وجود خواهد داشت که مهم‌ترین آنها، قابلیت نشان دادن نور مسیر به نقشه گوگل است.
 
هنوز اطلاعاتی در باره نحوه دقیق کارکردن این سیستم یا اسکرین شات‌هایی از رابط کاربری آن وجود ندارد، ولی انتظار می‌رود که گوگل طرح این پروژه را مدت‌ها پیش شروع کرده باشد و این طرح هم اکنون در مراحل پایانی کار خود باشد.
 
البته سوال مهم این است که با توجه به عدم همه‌گیر بودن امکاناتی مانند نوردهی هوشمند خیابان‌ها، عملا معلوم نیست که گوگل چطور می‌خواهد اطلاعات نور خیابان‌ها را دریافت کرده و بر روی نقشه خود نمایش بدهد.
 
کد مطلب: 59089
برچسب ها: گوگل نقشه گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام